شناسهٔ خبر: 49791901 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با افکارنیوز:

تأمین واکسن کرونا، اصلی‌ترین خواسته مردم بود که دولت سیزدهم محقق کرد

اسماعیلی اظهار کرد: دولت سیزدهم تاکنون مسیر موفقی را دربخش تأمین واکسن، قرارگیری بین مردم و رسیدگی به مسکن آغاز کرده است. این دولت باید با تداوم این مسیر به معیشت مردم و بازارها نیز رسیدگی کند.

صاحب‌خبر -

ولی اسماعیلی ، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به عملکرد دولت سیزدهم از ابتدا تاکنون بیان کرد: دولت سیزدهم تا به اینجا چند اقدام مؤثر انجام داده است و در راستای همان شعارهایی زمان انتخابات حجت‌الاسلام رئیسی بود.

وی افزود: در موضوع واکسن شاهد تحول بودیم. دولت چه در بخش تولید و چه در بخش واردات اقدامات خوبی انجام شد و کارنامه قابل قبولی تا به امروز کسب کرده است. امروز شاهد آن هستیم که تزریق واکسن در کشور به 50 میلیون دوز می‌رسد. این اقدامی بود که در سایه اتحاد، انسجام و هماهنگی بین وزارتخانه‌ها شکل گرفت.

* تأمین واکسن ، اصلی‌ترین خواسته مردم بود که دولت سیزدهم محقق کرد

اسماعیلی گفت: یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های مردم همین موضوع واکسن بود که به‌طور موفقیت‌آمیز پیش رفته است. در دولت قبلی شاهد بودیم که برای واردکردن واکسن زمان را از دست می‌دادند و مدام بهانه می‌آوردند اما دولت سیزدهم در کمترین زمان ممکن این هدف را محقق کرد.

تأمین واکسن کرونا، اصلی‌ترین خواسته مردم بود که دولت سیزدهم محقق کرد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: موضوع بعدی که حجت‌الاسلام رئیسی در زمان انتخابات به مردم قول داد این بود که بین مردم باشد و به گزارش‌های کتبی بسنده نکند و با حضور در بین مردم از گزارش‌ها مردمی استفاده کند.

او ادامه داد: که در این مدت شاهد آن هستیم که چه شخص رئیس‌جمهور و چه وزرا در بین مردم حاضر هستند و از استان‌ها و مناطق محروم بازدید می‌کنند. این کار باعث امیدواری مردم می‌شود. باعث می‌شود آن‌ها حس کنند که مسئولان رده‌بالای نظام مشکلاتشان را درک می‌کنند و از اوضاعشان بی‌خبر نیستند.

*قرارگیری بین مردم، رسیدگی به مسکن و کنترل قیمت‌های بازار اولویت‌های دولت سیزدهم 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بسیاری از نقاط ضعف و کاستی‌ها به همین جهت است که مسئولان در بین مردم حضور نداشتند و از نزدیک مشکلات مردم را درک نمی‌کردند که قبل‌تر هم شاهد آن بودیم اما در این دولت از همان روزهای ابتدایی شاهد این حضور در بین مردم هستیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان می‌کند که بحث بعدی هم موضوع مسکن و دستور ویژه‌ای است که وزیر مسکن و شهرسازی پیرو مصوبه‌ای که مجلس شورای اسلامی قبل‌تر داده بود، اعلام کرد. اکنون عملیاتی را که بستر و زمینه‌های ساخت یک‌میلیون مسکن در سال را فراهم می‌کند می‌توانیم به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات مؤثر دولت در این مدت‌زمان است.

او در انتها تأکید کرد: البته ما به‌عنوان نمایندگان مردم انتظار داریم که دولت در بحث معیشت مردم و گرانی‌ها هم گام‌های موثری بردارد. کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از گرانی بی‌دلیل و غیرمنطقی ازجمله اولویت‌های کاری دولت است. اگر بازار و قیمت‌ها کنترل شود نتیجه‌اش برای مردم محسوس خواهد بود و یک نقطه قوت دیگر در کارنامه این دولت ثبت خواهد شد.

 

نظر شما