شناسهٔ خبر: 49788102 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان در آیین نمادین بازگشایی مدارس؛

فداکاری "علی لندی" دانش‌آموز استانمان، نشانه درستی فرایند تعلیم و تربیت در آموزش‌و‌پرورش است

آیین نمادین بازگشایی مدارس در آموزشگاه شبانه‌روزی الزهرا روستای دوپلان منطقه مشایخ برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌و‌پرورش استان چهارمحال‌و‌بختیاری، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان در آیین بازگشایی مدارس در آموزشگاه شبانه‌روزی الزهرا روستای دوپلان منطقه مشایخ شهرستان کیار گفت: تعطیلی مدارس و آموزش به شیوه مجازی آسیب‌های بسیاری را به دانش‌آموزان رسانده است، عموم این آسیب‌ها در سایه حضور نیافتن دانش‌آموزان و خانه‌نشینی برای آن‌ها ایجاد شده است.

فرحناز قائدامینی ادامه داد: این عزم همگانی در آموزش‌و‌پرورش ایجاد شده‌است که با رعایت اصل اولویت سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان مدارس و کلاس‌های درس به صورت تدریجی بازگشایی شوند.

قائدامینی ضمن اشاره به ایام اربعین حسینی گفت: در مهری که آگشته به عطر امام حسین(ع) و 72 تن یار وفادارش است، تعلیم و تربیت را در آموزش‌و‌پرورش استان با شعار "تعلیم و تربیت کیفی در سایه مهر حسینی" آغاز می‌کنیم.

وی افزود: با سرلوحه قرار دادن این شعار امیدواریم دانش‌آموزانمان را به گونه‌ای تربیت کنیم که همواره باعث سربلندی خود، خانواده، معلمان و ایران اسلامی باشند که اگر دانش‌آموزی با نگاه انسانی و نوع دوستانه تربیت شود قطعا این اتفاق می‌افتد و نیاز به زمان و مکان خاصی نیست.

قائدامینی ادامه داد: همانطور که در روزهای دفاع از میهن در زمان جنگ تحمیلی و در هشت سال دفاع مقدس امثال حسین فهمیده و بهنام محمدی و ... باعث افتخار و سربلندی معلمان و آموزش‌‌و‌پرورش شدند، امروز هم "علی لندی" عزیز دانش‌آموزی که باید پایه نهم خود را در مدرسه متوسطه دوره اول شهید مجتبی استکی شهرکرد شروع می‌کرد، باعث شد ما به درستی راه و روشمان در آموزش‌و‌پرورش استان مطمئن شویم.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان تاکید کرد: "علی لندی" به قهرمان ملی و اسطوره‌ای تبدیل شد که جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان به وجودش افتخار می‌کنند.

قائدامینی در رابطه با تلاش و زحمات مضاعف معلمان در دوران آموزش مجازی گفت: دست تک تک معلمان استان را می‌بوسم و از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم که اجازه ندادند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان حتی برای یک روز تعطیل شود.

وی در ادامه به شبکه شاد اشاره کرد و گفت: تهیه چنین برنامه‌ای در مدت زمان کوتاه از افتخارات آموزش‌و‌پرورش کشور است، هرچند در ابتدا خالی از اشکال نبود اما امروز به سطحی از پیشرفت رسیده‌است که می‌تواند حتی در زمان آموزش حضوری هم به عنوان یک ابزار کمک آموزشی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

نظر شما