شناسهٔ خبر: 49787855 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بحران تامین سوخت و مواد غذایی در انگلیس

تهران- ایرنا- اختلال در توزیع و تامین مواد غذایی و سوخت در انگلیس به دنبال کمبود رانندگان کامیون باعث شده تا دولت لندن در حال بررسی صدور ویزای موقت کار برای رانندگان بین المللی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اختلال در توزیع سوخت باعث شده تا در برخی مراکز صف‌های طولانی خودروها قابل مشاهده باشد.

در این میان صحبت از سهمیه‌بندی سوخت در برخی مراکز شده است.

وزرای دولتی و شرکت های نفتی اعلام کرده اند، ذخایر گسترده‌ بنزین و گازوئیل در این کشور وجود دارد و نیازی به اعلام هشدار نیست. اما کمبود رانندگان کامیون موجب اختلال در انتقال سوخت از پالایشگاهها به مراکز توزیع سوخت و پمپ بنزین ها شده است.

در همین راستا دفتر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که در حال بررسی گزینه های موقت برای حل کمبود رانندگان خوروهای توزیع کالا است.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس طی بیانیه ای اعلام کرد: ما در حال بررسی تدابیر موقت برای جلوگیری از بروز مشکلات فوری هستیم این در حالی است که هر تدابیری را که ارائه کنیم در یک بازه زمانی محدود خواهد بود.

این مقام دولت جانسون در ادامه افزود: ما نیز همچون دیگر کشورهای جهان با چالش کمبودهای مربوط به دوران همه گیری کرونا از جمله کمبود رانندگان ماهر برای انتقال مایحتاج در سراسر انگلیس دست و پنجه نرم می کنیم.

گزارش شده است که انگلیس با چالش کمبود حدود ۱۰۰ هزار راننده بنابه دلایل مختلف از جمله خروج رانندگان از این بخش، برگزیت و همه گیری کرونا روبرو است.

روزنامه های انگلیس نیز گزارش دادند که دولت لندن به بیش از پنج هزار راننده خارجی اجازه خواهد داد با ویزای موقت وارد انگلیس شوند؛ مسئله ای که شرکتهای لجستیکی و مسئولان امور خرده فروشی ها ماهها بود خواستار این مسئله بودند اما دولت آن را رد کرده بود.

نظر شما