شناسهٔ خبر: 49780750 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دست بسته کارخانجات تولیدی کنسانتره دام و طیور در صادرات

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: کارخانه های تولیدی کنسانتره دام و طیور اکنون با کمبود نهاده و ممنوعیت صادرات مواجه هستند که این امر روند فعالیت آنان را با کندی مواجه ساخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۱۷ کارخانه تولیدی کنسانتره دام، طیور و آبزیان ،گفت: کارخانه های کنسانتره در شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سرایان، فردوس، بشرویه، نهبندان، سربیشه، زیرکوه و قاین قرار دارند.

وی با بیان اینکه کارخانه های تولیدی کنسانتره دام و طیور با کمبود نهاده مواجه هستند، اظهار کرد: نهاده‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود؛ بنابراین کارخانه ها اجازه صادرات ندارند و محصولات بین دامداران توزیع می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۷۷۵ کیلوگرم خوراک دام تولید شده بین دامداران استان توزیع شده است.

اصغرزاده بیان کرد: سازمان دامپزشکی در راستای وظیفه ذاتی و حاکمیتی خود و به منظور صیانت از حقوق شهروندی، نظارت بر تمام واحد‌های پرورش انواع دام و طیور، کارخانه های خوراک دام و طیور، کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی و عرضه محصولات دامی و سردخانه‌ها را با جدیت نظارت می‌کند.

انتهای پیام / ط آ

نظر شما