شناسهٔ خبر: 49780069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت صندوق‌ کارآفرینی امید از بزرگترین پالایشگاه‌ گیاهان‌ دارویی کشور

مشهد- ایرنا- کارخانه گیاهان دارویی پردیس عصاره ترشیز، به عنوان بزرگترین پالایشگاه گیاهان دارویی کشور در کاشمر مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

این واحد فرآوری که در شهرک صنعتی کاشمر مستقر است که مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید روز شنبه در جریان بازدید از این واحدتولیدی، آنرا به منحصر به فرد خوانده و برای رفع مشکلات و تامین مالی این واحد قول مساعد داد.

اصغر نورالله‌زاده در این بازدید گفت: کاشمر دارای بزرگترین پالایشگاه گیاهان دارویی کشور است و ما برای کمک به این مجموعه حاضریم ۶۰ میلیارد تومان اعتبار با نرخ ۴ درصد تعریف کنیم که ۳۰ میلیارد تومان هم سهم آورده مدیران و به صورت ودیعه خواهد بود و تا زمانی که اقساط آن به پایان نرسد، آزاد نمی‌شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به درخواست مدیر کارخانه گیاهان دارویی کاشمر، برای دریافت تسهیلات و ضرورت انجام اقدامات لازم گفت: جهت تامین اعتبار مورد نیاز دستورات لازم به مدیر صندوق کارآفرینی و امید خراسان داده می‌شود.

نورالله زاده گفت: با توجه به وجود چنین پالایشگاهی در کاشمر از این به بعد تنها در صورتی به متقاضیان این بخش تسهیلات خواهیم داد که کسب و کارهای مرتبط با این کار را راه ‎اندازی کنند و ما هم شرایط را برای آنان مهیا خواهیم کرد.

رییس هیأت مدیره کارخانه گیاهان دارویی پردیس عصاره ترشیز نیز گفت: این کارخانه مجموعه کاملی از کاشت گیاهان دارویی تا مرحله تبدیل آن به محصولاتی دیگر مانند اسانس، عصاره و... است که در حال حاضر ما در زمنیه کاشت و فرآوری گیاهانی چون ترخون، نعناع فلفلی و ... فعالیت داریم. 

محمد شاکری افزود: با کمک جهاد کشاورزی، زارعان را ترغیب خواهیم کرد تا به کشت این نوع محصولات بپردازند و از سویی ما نیز برای خرید تضمینی محصولات آنان قرارداد خواهیم بست.

مدیر کارخانه گیاهان دارویی پردیس عصاره ترشیز تصریح کرد: با بهره برداری کامل این مجموعه، بر اساس ظرفیت اولیه پیش بینی شده برای تولید، به سالانه افزون بر ۲ هزار و۵۰۰ تن ماده اولیه نیاز داریم.

وی بیان کرد: اگرچه پارسال ۴۰ میلیارد تومان صرف خرید ماده اولیه از نقاط مختلف کشور  شد اما در صورت مهیا شدن شرایط، می‌شود حداقل ۵۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز را از استان خراسان رضوی تهیه کرد.

شاکری با بیان اینکه تلاش می‌شود تا کارخانه گواهینامه جی‌ام پی دارو بگیرد، میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این کارخانه را ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد که از این مبلغ حدود ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی است.

وی اظهار کرد: در این کارخانه همچنین میوه‌های منطقه از جمله انگور، انار و طالبی به کنسانتره و پوره تبدیل می ‎شود.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتی مشهد قرار دارد.

نظر شما