شناسهٔ خبر: 49785889 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید:

۲۷ هزار طرح روستایی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید

جواد افتخاري

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: اگرچه طرح‌های حوزه روستایی بسیار متعدد هستند اما پیش‌بینی می‎‌شود تا پایان سال ۲۷ هزار طرح را بتوانیم تامین مالی کنیم تا به نتیجه و بهره برداری برسند.

صاحب‌خبر -

اصغر نورالله‌زاده در حاشیه سفر خود به کاشمر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها موجب تأخیر در بهره‌برداری از پروژه‌ها شده است، تصریح کرد: در سفر به شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‎‌آباد ضمن بازدید از پروژه‌ها تصمیماتی گرفته شد تا هر چه سریع‌تر امسال به بهره‌برداری برسند.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: در مرحله اول تامین مالی پروژه‎‌هایی انجام می‎شود که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و لازم است زودتر به بهره‎‌برداری برسند و اگر موانعی داشته باشند در این بازدید محلی رفع می‎شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به رقابتی که به خصوص در حوزه گیاهان دارویی و فن‌آوری و بسته‌بندی محصولات کشمش، انگور و دیگر محصولات وجود دارد برنامه‌هایی را طراحی نمودیم که امیدواریم تا پایان سال به بهره‎‌برداری برسند.

نورالله‌زاده بیان کرد: با توجه به وجود پالایشگاه گیاهان دارویی در شهرستان کاشمر و از سویی چون صندوق کارآفرینی امید به همراه وزارت جهاد کشاورزی مجری طرح گیاهان دارویی هستند به همین خاطر کشاورزی قراردادی برای کشت این نوع از گیاهان دارویی که عصاره، اسانس و ماده مؤثره تولید می‌شود و تمامی آن صادراتی هستند خواهیم داشت.

وی یادآور شد: تمامی تصمیم‌گیری‎های لازم در این خصوص صورت گرفته تا چگونه از کشاورزان حمایت مالی صورت گیرد و بتوانیم سطح زیر کشت را افزایش داده و با کشاورزان قرار داد منعقد کنیم.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه به وضعیت طرح‌های حوزه روستایی اشاره و اظهار کرد: هرچند طرح‌های حوزه روستایی بسیار متعدد هستند اما پیش‌بینی می‎شود تا پایان سال با تامین مالی که صورت خواهد گرفت بتوانیم ۲۷ هزار طرح را به نتیجه و بهره‌برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: با بهره‌بردای از این طرح‎‌ها در حدود بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی متناسب با ظرفیت‎هایی که روستاها دارند تثبیت و یا ایجاد خواهند شد.

نورالله‎‌زاده بیان کرد: با توجه به اینکه مجری سیاست‎های گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید هستند امید داریم تا پایان سال در حوزه کشت، فراوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی در محیط‎‌های روستایی جهش خوبی اتفاق بیفتد.

در سفر روز گذشته مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید به منطقه ترشیز( کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد وکوهسرخ) با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به این شهرستان‌ها موافقت شد.

انتهای پیام

نظر شما