شناسهٔ خبر: 49778700 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از ۴۵ کتاب گویای حوزه دفاع مقدس با حضور سردار فدوی

چهل و پنج کتاب گویای (صوتی) حوزه دفاع مقدس با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در معاونت صدای رسانه ملی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این مراسم سردار فدوی با اشاره به اهمیت بازگویی حقایق و وقایع دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های حاضر و آینده، گفت: آنچه باعث خوشبختی و عاقبت بخیری شهدا در طول این دوران شده است موهبت قلبی آن‌ها در دفاع از مردم و ارزش‌های اسلامی است و همچنین اخلاص آن‌ها بود.
وی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و تشییع با شکوه سیدالشهداء محور مقاومت افزود: مطمئنا شهید سلیمانی با ایمان و توکل به خدا و اخلاص و محبت در راه خدمت به خلق ماندگار شد و علاقه به آن بزرگوار محصور در مرز‌های ایران نماند و ملت‌های آزادیخواه منطقه و نقاط دیگر را همراه خود کرد و این جوامع به شکل‌های مختلف احساسات و علاقه خود را به مسیر شهید سلیمانی نشان دادند.
سردار فدوی گفت: امروز با توجه به شرایط و تحولات جهانی بیش از هر زمانی نیازمند انتقال این تجربیات هستیم، زیرا دفاع مقدس یک سرمایه عظیمی را برای ملت ایران قرار داد تا بتواند راه خود را مستحکم و مستمر برای رسیدن به اهداف خود طی کند.
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز با استفاده از شیوه‌های مختلف از جمله هنر که جلوه‌ای از آن در قلم، نوشتار و صوت و تصویر هویداست این وظیفه را می‌توان به نحو مطلوب انجام داد.
وی تأکید کرد: هنوز ابعاد بسیار زیادی از لایه‌های مختلف دفاع مقدس جا دارد که برای مردم تبیین شود، زیرا این یک حماسه تاریخی بود که شرق و غرب عالم برای غلبه بر انقلاب اسلامی در آن دخیل بودند، اما موفق نشدند.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: باتوجه به جاذبه خاص کتاب‌های صوتی، مطمئنا این مهم را در سپاه با همکاری رسانه ملی به صورت جدی و مستمر در دستورکار قرار خواهیم داد.
همچنین معاون صدای رسانه ملی نیز در این مراسم با بیان اینکه انتشار کتاب‌های صوتی مدتهاست در دستورکار رادیو قرار دارد، گفت: ما حتی برای گسترش کتابخوانی در شبکه‌های مختلف رادیویی، گروه کتاب تشکیل داده ایم و تلاش می‌کنیم با بهترین صدا‌های هنرمندان رادیو این کتاب‌ها برای مخاطبان تولید و منتشر شود.
آقای بخشی زاده افزود: رابطه رسانه با شهدا و ایثارگران و رزمندگان رابطه بدهکار با طلبکار است، زیرا ما هر اندازه در این مسیر قدم برداریم همچنان جا برای خدمت در مسیر شهدا و ترویج آرمان‌های نورانی آن‌ها وجود دارد.
همچنین در این مراسم تعدادی از هنرمندان و صداپیشگان رادیو که در ۴۵ کتاب صوتی نقش داشتند نیز به ارایه دیدگاه‌های خود درباره علاقه به شهدا و کار در زمینه ایثار و شهادت پرداختند.
در این مراسم با حضور سردار سرتیپ پاسدار فدوی و آقای بخشی زاده از دست اندرکاران و تهیه کنندگان و صداپیشگان ۴۵ کتاب گویای حوزه دفاع مقدس با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.
همچنین در مراسم دیگری نیز که در رادیو فرهنگ برگزار شد از ۱۲ کتاب حوزه دفاع مقدس با مضامین ایثار و شهادت نیز رونمایی بعمل آمد.
این کتاب‌ها با اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران نوشته شده و قرار است رادیو فرهنگ طی برنامه‌های مشخص به ویژه در ایام دفاع مقدس اقدام به معرفی بخش‌هایی از آن‌ها به علاقه‌مندان نماید.

 

برچسب‌ها:

نظر شما