شناسهٔ خبر: 49774608 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

صعود تیم ملی فوتبال بانوان ایران به جام ملت های آسیا

تیم‌ ملی فوتبال بانوان ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا در تاشکند در ضربات پنالتی تیم اردن را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  تیم ملی فوتبال زنان ایران در ضربات سرنوشت‌ساز پنالتی فوتبالیست‌های زن ایرانی موفق شدند با نتیجه چهار بر ۲ به برتری برسند و راهی مسابقات قهرمانی آسیای ۲۰۲۲ هندوستان شوند.
 
تیم‌های ملی فوتبال زنان ایران از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه بنیادکار ازبکستان در چارچوب هفته دوم و پایانی مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ به مصاف تیم ملی اردن رفت که در پایان شاگردان مریم ایراندوست در ضربات پنالتی به برتری رسیدند.

این مسابقه در ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد و با توجه به اینکه هر ۲ تیم در تعداد امتیاز و تعداد گلزده و خورده مساوی بودند و یکی از آن‌ها می‌توانست به دور نهایی صعود کند؛ ضربات پنالتی مشخص‌کننده تیم برتر بود.


آن‌ها در بازی نخست با پنج گل از سد بنگلادش گذشته بودند. این اولین صعود زنان ایران به جام ملت‌های آسیا بود.

ضربات پنالتی ایران را به ترتیب بهناز طاهرخانی ، ملیکا متولی، زهرا قنبری، ثنا صادقی وارد دروازه اردن شد.
تیم ملی اردن دومین و چهارمین پنالتی را نتوانست وارد دروازه ایران کند.

زهره کودایی، غزاله بنی طالبی، گلنوش خسروی، بهناز طاهرخانی (کاپیتان)، ملیکا محمدی، یاسمن فرمانی (ثنا صادقی ۶۷)، ملیکا متولی، زهرا سربالی، هاجر دباغی، سمانه چهکندی (مرضیه نیکخواه ۶۷) و نگین زندی بازیکنانی بودند که امروز برابر اردن به میدان رفتند.

نظر شما