شناسهٔ خبر: 49745312 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آخر هفته با اخبار دانشگاهی| آموزش

حاشیه‌های سازمان سنجش و مجلس / کنکور‌های سراسری ۱۴۰۱ چه زمانی برگزار می‌شود؟

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

 

مقیمی سرپرست دانشگاه تهران شد

محمدعلی زلفی‌گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی «سید محمد مقیمی» را به عنوان «سرپرست دانشگاه تهران» منصوب کرد.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران منصوب شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی عبدالرضا پازوکی را به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران منصوب کرد.


تاریخ ثبت‌نام آزمون‌های کشوری سال ۱۴۰۱ اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور تاریخ‌های ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

حاشیه‌های سازمان سنجش و مجلس / کنکور‌های سراسری ۱۴۰۱ چه زمانی برگزار می‌شود؟


عضو کمیسیون آموزش مجلس خواستار ممنوع‌الخروجی رئیس سازمان سنجش شد

عضو کمیسیون آموزش مجلس خواهان ممنوع‌الخروجی ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و برخی مدیران این سازمان شد.

حاشیه‌های سازمان سنجش و مجلس / کنکور‌های سراسری ۱۴۰۱ چه زمانی برگزار می‌شود؟


مجلس به نشر اکاذیب احمد نادری رسیدگی قانونی کند

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در پاسخ به نامه عضو کمیسیون آموزش مجلس به دادستان کشور اعلام کرد: اینجانب تابحال درخواستی از دانشگاه محل استخدام و هیچ مرجع قانونی دیگری جهت فرصت مطالعاتی نداشته‌ام، لذا مطالب ایشان کذب محض است. خواهشمند است دستور فرمایید بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نسبت به نشر اکاذیب ایشان رسیدگی قانونی صورت گیرد.


۱۱ برنامه آموزشی در علوم پزشکی بازنگری شد

دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی در مدت سه ماه تابستان ۱۴۰۰ اقداماتی از جمله بررسی تقاضای تاسیس رشته محل و ارزیابی رشته‌های فعال، اعتباربخشی دوره‌های آموزشی، بازنگری برنامه‌های آموزشی، بررسی برنامه‌های آموزشی، تعهدات و دانش آموختگان را انجام داد. بدین ترتیب شورای آموزش علوم پایه پزشکی و تخصصی ۱۱ برنامه آموزشی در مقاطع ارشد و دکتری تخصصی را بازنگری کرد.

 
سال گذشته روزانه ۲۶۵ پایان‌نامه و پروپوزال در کشور ثبت شد

طبق گزارش ایرانداک، در سال ۹۹ بیش از ۴۸۷ هزار پایان‌نامه و رساله دانش‌آموختگان درون کشور، هزار و ۵۸۰ پایان‌نامه و رساله دانش‌آموختگان ایرانی بیرون از کشور و نزدیک به ۲۴۰ هزار پیشنهاده در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) قرار گرفته است. همچنین در سال ۱۳۹۹، روزانه ۱۶۱ پارسا (پایان نامه و رساله) و ۱۰۴ پیشنهاده (پروپوزال) با همکاری ۴۵۲ مؤسسه آموزش‌عالی در سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله و پیشنهاده بارگذاری شده است.

حاشیه‌های سازمان سنجش و مجلس / کنکور‌های سراسری ۱۴۰۱ چه زمانی برگزار می‌شود؟

 
ثبت‌نام نودانشجویان دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای 

ثبت‌نام تمامی پذیرفته‌شدگان جدید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای در آزمون‌های کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و سراسری سال ۱۴۰۰ در تمامی دانشکده و آموزشکده‌های وابسته به دانشگاه، در همه دوره‌های تحصیلی مذکور، «صرفاً به صورت الکترونیکی» خواهد بود. ثبت‌نام از روز سه‌شنبه ششم مهر ۱۴۰۰ آغاز شده است و تا روز جمعه نهم مهر ۱۴۰۰ ادامه دارد. شروع کلاس‌ها برای دانشجویان نو ورود در تمامی رشته / محل‌های قبولی از روز شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

 
پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام پیمانی وزارت علوم مدارک خود را به دانشگاه‌ها تحویل دهند

اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام پیمانی این وزارت، مدارک خود را به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محل خدمت خود تحویل دهند.

مهلت ثبت ایده پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تمدید شد

مهلت ثبت ایده «جشنواره قرن»، پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تا تاریخ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ تمدید شد. از این رو علاقه‌مندان ایده‌پرداز و یا صاحبان کسب و کار‌های نوپا، می‌توانند تا تاریخ مذکور به سایت جشنواره به آدرس www.ysf-persia.com مراجعه نموده و طرح خود را ثبت کنند.

 

حاشیه‌های سازمان سنجش و مجلس / کنکور‌های سراسری ۱۴۰۱ چه زمانی برگزار می‌شود؟

 
نتایج نهایی دوره‌های کاردانی نظام جدید فنی حرفه‌ای اعلام شد

نتایج پذیرش دوره کاردانی پیوسته و ناپیوسته نظام‌جدید (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) سال ۱۴۰۰ اعم از رشته‌های تحصیلی با آزمون و یا رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد. مطابق اعلام سازمان سنجش ۹۱۲۷۳ داوطلب پذیرفته شدند.

 
امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد حضوری برگزار می‌شود

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد گفت: با توجه به اینکه واکسیناسیون دانشجویان پزشکی پیش‌تر انجام شده است، برخی کلاس‌های این دانشجویان در ترم جدید به صورت حضوری برگزار می‌شود. هرچند نیمسال جدید تحصیلی مجازی آغاز می‌شود، اما امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

 

حاشیه‌های سازمان سنجش و مجلس / کنکور‌های سراسری ۱۴۰۱ چه زمانی برگزار می‌شود؟

 
نتایج دوره بدون آزمون کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اعلام شد

طبق اعلام مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد، نتایج دوره کاردانی پیوسته پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی بر روی سامانه www.azmoon.org قرار گرفت. پذیرفته‌شدگان این دوره می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح شنبه سوم مهر ماه با مراجعه به سامانه آموزشیار edu.iau.ac.ir و مطابق جدول زمانی اعلام شده نسبت به ثبت‌نام خود به صورت مجازی اقدام کنند.


۴۴ هزار نفر در دوره‌های کاردانی به کارشناسی پذیرفته شدند

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش گفت: ظرفیت پذیرش در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در بخش با آزمون و بدون آزمون در مجموع ۲۲۱ هزار و ۲۹۸ نفر بود.  با اعلام نتایج نهایی پذیرش در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۴ هزار و ۸۷۰ نفر قبول شدند.

 

اسامی پذیرفته شدگان رشته‌های خاص فوریت‌های پزشکی اعلام شد

فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته تحصیلی نیمه متمرکز فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

 

نظر شما