شناسهٔ خبر: 49739333 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت ۱۶ هزار فقره اموال دستگاه‌های اجرایی در سامانه سادا

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان فارس گفت: تاکنون ۱۶ هزار فقره اموال در سامانه سادا در استان فارس ثبت و ۹۲ درصد تکمیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بابک دایی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان فارس در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه اموال و دارایی‌های دولت بیشتر به دستگاه‌های اجرایی و مدیران برمی‌گردد، گفت: در حوزه اموال ۳ موضوع مهم است که مدیران باید به آن توجه داشته باشند که شامل سامانه سادا، مستندسازی و تک برگ کردن اسناد دولتی و فروش اموال مازاد است.

او با بیان اینکه سامانه سادا براساس مستندات قانونی مصوب شد که تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند اموال و دارایی‌های خود در این سامانه ثبت کنند، افزود: تاکنون ۱۶ هزار فقره اموال در این سامانه در استان فارس ثبت و ۹۲ درصد تکمیل شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان فارس با بیان اینکه انتظار این است که در فرصت باقی مانده بازنگری مجددی برای تکمیل اسناد و مدارک از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام شود، افزود: اگر اموالی در سامانه ثبت نشود دولت مجاز است که آن را به بهره‌برداری دولتی تغییر دهد.

دایی با بیان اینکه در حوزه مستندسازی اقداماتی انجام شده، اما کافی نبوده و انتظار این است که مدیران با جدیت بیشتری در این زمینه ورود کنند، بیان کرد: اگر منابع طبیعی، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی با توجه به اینکه درصد بالایی از اسناد را دارند، کار‌ها را انجام دهند می‌توانیم رتبه خوبی در این حوزه در کشور کسب کنیم.

او با بیان اینکه در حوزه فروش اموال مازاد هم اقدامات انجام شده کافی نبوده است، تصریح کرد: جایگاه استان به لحاظ فروش مناسب نیست و امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها این رتبه ارتقا پیدا کند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان فارس همچنین درباره خودرو‌های فرسوده دستگاه‌ها نیز گفت: ۱۵۰۰ خودروی فرسوده از رده خارج شده و بیشترین خودرو مربوط به علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و شرکت فلات قاره است که بیشترین میزان خودوری فرسوده را نیز دارند.

انتهای پیام/ 

نظر شما