شناسهٔ خبر: 49738774 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جزئیات پیروزی‌های جدید نیرو‌های یمنی و آزادسازی استان البیضاء

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جزئیات آخرین عملیات نیرو‌های یمنی که به آزادسازی کامل استان البیضاء منجر شد را فاش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، «یحیی السریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در نشستی مطبوعاتی در خصوص ابعاد آخرین عملیات آزادسازی خاک این کشور از وجود نظامیان ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان گفت: ما موفق شدیم در عملیات «طلوع آزادی» مناطق باقی‌مانده در دست دشمنان در استان البیضاء را آزاد کنیم.

او در ادامه افزود: عملیات «طلوع آزادی» در وهله اول انبار‌های ائتلاف متجاوز، القاعده و داعش را هدف قرار داد و بعد تنها در ۴۸ ساعت توانستیم مناطق الصومعه، مسوره و قسمت‌هایی از مکیراس به مساحت ۲۷۰۰ کیلومتر مربع را آزاد کنیم.

السریع اضافه کرد: در خلال عملیات ما برای از بین بردن عناصر تروریستی، حامیان آن‌ها ۳۰ حمله هوایی به نیرو‌های ما انجام دادند با این حال ۲۳۰ عنصر تکفیری و مزدور کشته و زخمی شدند، که به تفکیک اینگونه است: ۷۰ تکفیری و مزدوران کشته، ۱۲۰ نفر دیگر زخمی و ۴۰ نفر از آن‌ها در این عملیات اسیر شدند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره خسارات مادی تکفیری‌های تحت امر ائتلاف متجاوز به یمن گفت: در عملیات طلوع آزادی ده‌ها خودروی زره‌پوش منهدم و تجهیزات بزرگ نظامی توقیف شدند همچنین ۷ اردوگاه تکفیری‌ها نیز تحت کنترل ما درآمد.

یحیی السریع افزود: نیرو‌های ما موفق شدند تعدادی از شهروندان بازداشت شده توسط عناصر تکفیری را نیز آزاد کنند. در میان اسیرانی که از نیرو‌های تکفیری گرفتیم چندین تن از فرماندهان داعش نیز وجود دارند.

او در پایان نیز افزود: در این عملیات مردم این مناطق و جوانان و قبائل البیضاء نیز با ما همراه بودند و با موضع‌گیری‌های دقیق از حق خود و وطن دفاع کردند و ما به جهاد علیه دشمنان و بیرون راندن دشمنان از خاک خود ادامه خواهیم داد. همچنین بنا بر اعلام مسئولین، یمنی‌ها هیچ اشغالی را نمی‌پذیرند و تمام خاک و مردم خود را آزاد می‌خواهند.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

ائتلاف متجاوز سعودی همچنین اقدام به توقیف کشتی‌های حامل سوخت، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی یمن کرده و این کشور در ۶ سال اخیر به دلیل محاصره همه جانبه ائتلاف متجاوز سعودی با کمبود شدید مواد سوختی، غذایی و تجهیزات پزشکی مواجه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما