شناسهٔ خبر: 49738442 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یمن| جزئیات عملیات گسترده علیه تکفیری‌ها و مزدوران عربستان/ استان البیضاء به‌طور کامل آزاد شد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن اعلام جزئیات عملیات گسترده نیروهای یمنی علیه عناصر تکفیری و مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی از آزادسازی کامل استان البیضاء خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، «سرتیپ یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشستی خبری، جزئیات عملیات نظامی گسترده نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی علیه عناصر تکفیری و متجاوزان و مزدوران را اعلام کرد.

وی ضمن تبریک سالروز انقلاب 21 سپتامبر به مردم یمن گفت: نیروهای ما موفق شدند با انجام عملیات «فجر الحرّیه» (بامداد آزادی) مناطق باقی‌مانده در استان البیضاء را از لوث مزدوران و متجاوزان آزاد کنند.

سریع اظهار داشت: در عملیات فجر الحرّیه در درجه اول مخفیگاه‌های عناصر گروه تروریستی القاعده و داعش که با ائتلاف متجاوز سعودی در ارتباط بودند هدف قرار گرفته شد.

سخنگوی نیروهای مسلح در ادامه افزود: در جریان عملیات فجر الحرّیه نیروهای ما طی 48 ساعت موفق شدند دو بخش «الصومعه» و «مسوره» و بخش‌هایی از بخش «مکیراس» را به‌مساحت تقریبی 2700 کیلومترمربع آزاد کنند.

سرتیپ سریع تصریح کرد: در جریان پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای نابودی عناصر تکفیری، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای یمنی و حمایت از تکفیری‌ها بیش از 30 حمله هوایی انجام داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: با این عملیات منحصربه‌فرد استان البیضاء به‌طور کامل آزاد شد.

وی گفت که حدود 230 نفر از عناصر تکفیری و مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در جریان عملیات فجر الحرّیه کشته و یا زخمی شدند و یا به اسارت درآمدند.

سریع ابراز کرد: در جریان این عملیات 70 نفر از عناصر تکفیری و مزدوران کشته و 120 نفر زخمی شدند و همچنین 40 نفر از آنها به اسارت در آمدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انهدام 10 دستگاه خودروی زرهی و ماشین‌آلات جنگی مختلف عناصر تکفیری خبر داد و گفت که در جریان این عملیات 7 پادگان عناصر تکفیری به کنترل نیروهای یمنی درآمد.

وی همچنین از آزادی تعدادی از شهروندان یمنی که به اسارت نیروهای تکفیری در آمده بودند خبر داد.

انتهای پیام/+

نظر شما