شناسهٔ خبر: 49736287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۰۰ میلیارد ریال برای ساخت فرودگاه گناباد هزینه شد

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: تاکنون بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال برای ساخت فرودگاه این شهرستان در خراسان رضوی هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

حامد قربانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید جمعی از مسوولان از روند احداث فرودگاه گناباد طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: باند و سطوح پروازی این فرودگاه به صورت کامل تکمیل شده و سالن پایانه ۹۶ درصد، مسیر دسترسی ۷۵ درصد، فیبر نوری آن ۹۸ درصد و گازرسانی آن نیز تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: آسفالت بولوار و محوطه سازی فرودگاه گناباد هم با اعتبار بیش از ۱۱۷ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در دست اجرا می باشد.

فرماندار گناباد گفت: از مجموع اعتبارات اختصاص یافته به این فرودگاه ۱۲۰ میلیارد ریال برای ساختمان پایانه، ۲۴ میلیارد ریال برای طرح‌های برق رسانی، آبرسانی، گازرسانی و فیبرنوری و بقیه برای سایر بخشها  و سطوح پروازی و باند فرودگاه هزینه شده است.

وی افزود: ساخت فرودگاه این شهرستان از سال ۱۳۷۲ آغاز شده و تا سال ۱۳۹۷ فقط ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی طی سه سال قبل با تخصیص اعتبار مناسب روند احداث و تکمیل این طرح شتاب گرفت و بخش اعظم این اعتبارات طی همین مدت هزینه شد.

قربانی ادامه داد: دیوارکشی فرودگاه گناباد نیز با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از هفته آینده آغاز می شود.

وی گفت: این فرودگاه در نیمه دوم سالجاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.

فرماندار گناباد افزود: ساخت فرودگاه گناباد جزو ۱۶ طرح مهم اقتصادی این شهرستان در راستای مثلث توسعه اقتصادی و تفاهمنامه جلسه اقتصاد مقاومتی است و هم اکنون به عنوان یکی از طرحهای مهم و دارای اولویت این شهرستان در دست اجراست.

وی با قدردانی از پیگیریهای استاندار و مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی و نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی برای سرعت بخشی به تکمیل فرودگاه این شهرستان ادامه داد: فرودگاه  یکی از مهمترین زیرساختهای خدمت رسانی به مردم و توسعه مناطق کمترتوسعه یافته است که در این شرایط سخت اقتصادی رو به اتمام می باشد.

قربانی گفت: با بهره برداری از فرودگاه گناباد در مرحله نخست بر اساس نیاز هر هفته ۲ پرواز به مقصد تهران و همچنین تعدادی اتوبوس و تاکسی هوایی به مقصد مشهد برقرار می شود.

لزوم احداث فرودگاه گناباد از اوایل دهه ۱۳۷۰ مورد توجه مسوولان ذیربط قرار گرفت، گناباد از معدود شهرهای کشور است که پیش از انقلاب نیز دارای فرودگاه بود که به دلایل فنی و زیربنایی بعد از مدتی تعطیل شد و  پس از انقلاب در سال ۱۳۷۰ با متروکه ‌ماندن محل سابق فرودگاه این شهر، محل جدید برای ساخت فرودگاه در نظر گرفته شد.

مراحل اجرایی ساخت فرودگاه گناباد از سال ۱۳۷۲ آغاز شد و تا سال ۱۳۸۳ فقط باند خاکی آن اجرا شد و از آن زمان تا ابتدای سال ۱۳۹۵ بتن ریزی و تکمیل پهنای باند فرودگاه به اتمام رسید.
مرحله دوم ساخت فرودگاه گناباد شامل پایانه آن نیز تیر ماه ۱۳۹۴ از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار شد و از شهریور ماه این سال گودبرداری و بتن ریزی سالن فرودگاه انجام شد و روند احداث آن در سه سال گذشته با تلاش دولت تدبیر و امید افزایش یافت و موجب شد اجرای طرحی که ۲۵ سال با کندی بسیار پیش می رفت، سرعت یابد.

هم اکنون ساخت فرودگاه گناباد با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در حال اجرا است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما