شناسهٔ خبر: 49731834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحویل ۲۰ مدرسه به آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری صداوسیما

۲۰ مدرسه و فضای ورزشی در آستانه سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تحویل داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۸ مدرسه و دو سالن ورزشی تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است که تمام این مدارس احداثی و نوساز بودند، همچنین روند تعمیرات مدارس در شهرستان‌های استان از سال گذشته تاکنون پیگیری شده است.

کامران رهی افزود: در دو ماه پایانی تابستان به دلیل کمبود سیمان در استان، مشکلاتی برای تکمیل و بازسازی مدارس ایجاد شد که با رفع مشکلات موجود، مدارس با تأخیر یک تا دو ماهه تحویل داده می‌شوند.

وی گفت: در سال گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش تعمیر و تجهیز مدارس در استان هزینه شد که ۱۵ میلیارد تومان آن اعتبار استانی و بقیه از اعتبارات ملی است.

رهی به اجرای ۵۷ طرح خیری در استان از سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: از مهرماه سال گذشته ۱۹ مدرسه جدید با خیران استان و مؤسسه‌های حقوقی تفاهم شده است که تعدادی از تعهدات خیری انجام شده و بقیه اعتبار لازم از اعتبارات امسال پیش بینی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس هم اشاره کرد و گفت: برای استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت هزینه شده و ۴۰ مدرسه استانداردسازی شده است و در طرح جمع‌آوری بخاری‌های نفتی ۱۰۰ مدرسه باقی مانده است که روستا‌های این مدارس گازرسانی نشده‌اند.

رهی با اشاره به اجرای چهارمین مرحله طرح آجر به آجر هم گفت: در دو طرح قبلی دو مدرسه در فلارد و بازفت کلنگ‌زنی شد و در طرح جدید دانش‌آموزان با بارگذاری نقاشی در سامانه به ازای نقاشی شان، مبلغی به عنوان کمک به مدرسه سازی منظور می‌شود.

وی به اجرای طرح مدرسه سازی در مناطق محروم هم اشاره کرد و گفت: ردیف بودجه‌ای خاصی به استان ما تعلق گرفته است که به محض تصویب و ابلاغ بودجه، ۸۴ طرح مدرسه‌سازی با این ردیف بودجه در مناطق مختلف اجرا خواهد شد.

 

نظر شما