شناسهٔ خبر: 49722709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تحویل 20 مدرسه و فضای ورزشی نوساز به آموزش و پرورش/ سیستم‌ گرمایشی 40 مدرسه در چهارمحال و بختیاری استانداردسازی شد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۰ مدرسه و فضای ورزشی در آستانه سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش تحویل داده شد.

صاحب‌خبر -

کامران رهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۸ مدرسه و ۲سالن ورزشی تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است که تمام این مدارس احداثی و نوساز بودند هم‌چنین روند تعمیرات مدارس در شهرستان‌های استان از سال گذشته تا کنون پیگیری شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری افزود: در مدت زمان ۲ ماه تابستان به دلیل کمبود سیمان در استان مشکلاتی برای تکمیل و بازسازی مدارس ایجاد شد که با رفع مشکلات موجود با تاخیر یک تا ۲ ماهه مدارس تحویل داده می‌شوند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش تعمیر و تجهیز مدارس در استان هزینه شد که ۱۵ میلیاردتومان آن اعتبار استانی و مابفی آن ملی بوده است.

رهی خاطرنشان کرد: ۵۷ پروژه خیری را از سال گذشته پیگیر اجرایی شدنشان هستیم که از مهرماه سال گذشته ۱۹ مدرسه جدید با خیرین استان و موسسه‌های حقوقی تفاهم شده است که تعدادی از تعهدات خیری انجام شده است و مابقی اعتبار لازم از اعتبارات امسال پیش‌‌بینی شده است.

استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی 40 مدرسه در استان

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری توضیح داد: برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت هزینه شده که ۴۰ مدرسه استانداردسازی شده است و در طرح جمع‌آوری بخاری‌های نفتی ۱۰۰ مدرسه باقی مانده است که روستاهای این مدارس گازرسانی نشده‌اند.

وی تشریح کرد: در طرح آجر به آجر چهارمین مرحله آن به اسم رنگ مدرسه آغاز شده است که در ۲ طرح قبلی ۲ مدرسه در فلارد و بازفت کلنگ‌زنی شدند و در طرح جدید دانش‌آموزان با بارگزاری نقاشی در سامانه به ازای نقاشیشان مبلغی به عنوان کمک به مدرسه‌‌سازی منظور می‌شود.

رهی با اشاره به طرح محرومیت‌زدایی مدارس گفت: ردیف‌خاص بودجه‌ای برای شهر‌های محروم تخصیص می‌‌یابد و ردیف بودجه‌ای خاصی به استان ما تعلق گرفته است که بالای ۸۴ پروژه مدرسه‌سازی با این ردیف بودجه در مناطق مختلف پیش‌بینی می‌شود به محض تصویب  و ابلاغ بودجه حرکت خوبی در راستای مدرسه‌سازی در متاطق محروم استان انجام شود که نیازهای آموزش و پرورش را در این مناطق رفع می‌کند.
انتهای پیام/۶۸۰۳۲

نظر شما