شناسهٔ خبر: 49729611 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

به صدا درآمدن زنگ خطر افزایش بیماری آلزایمر در قزوین

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: با توجه به تغییر سبک زندگی و گرایش به زندگی ماشینی، بیماری آلزایمر نسبت به سال‌های گذشته در حال افزایش بوده که زنگ خطری جدی برای جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بیدخام، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در همایش پیشگیری از آلزایمر  شد گفت : فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از بیماری آلزایمر یکی از ضروری‌ترین نیاز‌های جامعه است.

بیدخام خاطرنشان کرد: انجمن نوپا و نوظهور حمایت از بیماری آلزایمر در استان قزوین می‌تواند گامی مفید در راستای آگاهی بخشی برای مراقبت از بیماران آلزایمری و همچنین افزایش سطح کیفیت زندگی بیماران آلزایمری باشد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به هزینه‌های اجتماعی ناشی از این بیماری، تصریح کرد: با توجه به اینکه سن جمعیت کشور دارای شیب صعودی به سمت سالمندی است بنابراین پیشگیری از آلزایمر می‌تواند مانع از پدیده و بحران‌های ناشی از این بیماری در سال‌های آینده باشد.

وی افزود: اختلال حافظه، ضعف در انجام کار‌های روزمره، فراموشی‌های کوتاه مدت و جابه جا گذاشتن اجسام از جمله علائم هشدار دهنده‌ای است که باید خانواده‌های دارای سالمند به آن توجه کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به نقش و مسئولیت اجتماعی دستگاه‌های اجرایی در امر پیشگیری از این بیماری، خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، مددکاران بهزیستی، متولیان حوزه سالمندی و تمامی مربیان بهداشت نسبت به آگاهی بخشی در خصوص این بیماری مسئولیت اجتماعی دارند و باید برای کاهش سیر نزولی این بیماری تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما