شناسهٔ خبر: 49715896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین

زنگ خطر افزایش بیماری آلزایمر در قزوین به صدا درآمده است

قزوین - ایرنا-مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: با توجه به تغییر سبک زندگی و گرایش به زندگی ماشینی، بیماری آلزایمر نسبت به سال‌های گذشته در حال افزایش بوده که زنگ خطری جدی برای جامعه است.  

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز چهارشنبه در همایش پیشگیری از آلزایمر که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، افزود: فرهنگ‌سازی و آموزش های لازم جهت پیشگیری از بیماری آلزایمر یکی از ضروری ترین نیازهای جامعه است.  
 بیدخام ادامه داد: انجمن نوپا و نوظهور حمایت از بیماری آلزایمر در استان قزوین می تواند گامی مفید در راستای آگاهی بخشی برای مراقبت از بیماران آلزایمری و همچنین افزایش سطح کیفیت زندگی بیماران آلزایمری باشد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به هزینه های اجتماعی ناشی از این بیماری، تصریح کرد: با توجه به اینکه سن جمعیت کشور دارای شیب صعودی به سمت سالمندی است بنابراین پیشگیری از آلزایمر می‌تواند مانع از پدیده و بحران های ناشی از این بیماری در سال‌های آینده باشد.
وی همچنین افزود: اختلال حافظه، ضعف در انجام کارهای روزمره، فراموشی های کوتاه مدت و جابه جا گذاشتن اجسام از جمله علائم هشدار دهنده‌ای است که باید خانواده های دارای سالمند به آن توجه کنند.
این مسوول با اشاره به نقش و مسئولیت اجتماعی دستگاه های اجرایی در امر پیشگیری از این بیماری، خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، مددکاران بهزیستی، متولیان حوزه سالمندی و تمامی مربیان بهداشت نسبت به آگاهی بخشی در خصوص این بیماری مسئولیت اجتماعی دارند و باید برای کاهش سیر نزولی این بیماری تلاش کنند.

نظر شما