شناسهٔ خبر: 49722118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس رادیو و تلویزیون قدس ترکیه:

خون شهید سلیمانی جبهه مقاومت را بسیار قدرتمندتر کرده است

کرمانشاه- ایرنا- رییس رادیو و تلویزیون قدس ترکیه بیان اینکه به برکت خون شهید سلیمانی جبهه مقاومت بسیار قدرتمندتر شده‌است، گفت: جبهه مقاومت با عزمی راسخ‌تر در میدان است و تا پیروزی بر دشمنان کوتاه نخواهد آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «نورالدین شیرین» روز چهارشنبه در همایش بین‌المللی «شهید سلیمانی در چشم‌انداز بین‌المللی» که به‌ صورت مجازی در دانشکده ادبیات دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، عنوان کرد: شهید سلیمانی، عمار و میثم زمان بود و امت اسلام را رو سفید کرد و تبدیل به تکیه‌گاه و امید آن شد.

او اظهار کرد: سردار سلیمانی کابوس مستکبران، صهیونیست‌ها و رژیم سعودی خبیث بود و مانند کوهی در میادین و جبهه‌های مقاومت حاضر بود.

رییس رادیو و تلویزیون قدس ترکیه، شهید سلیمانی را مشعلی برای جبهه مقاومت دانست که هرگز به خاموشی نمی‌گراید اما هر گاه از او یاد شود، با حسرت و اندوه خواهد بود.

نورالدین شیرین در ادامه خطاب به سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: ای سردار شهید ما مانند یاران امام حسین علیه‌السلام خطاب به تو می‌گوییم اگر عمرمان هم بی‌پایان باشد، همیشه به یاد تو و قدردان تو و پای‌بند اهداف تو خواهیم بود و اگر هزاران بار هم کشته شویم و باز زنده شویم، بار دیگر به تو اقتدا خواهیم کرد.

او تأکید هر گاه صحبت از مقاومت، قدس، مبارزه با تروریسم و مقابله با اشغالگر و تلاش برای صلح و امنیت شود، ما به یاد تو خواهیم افتاد و تو مشعل خاموش نشدنی جبهه مقاومت هستی.

این تحلیلگر منطقه غرب آسیا با بیان این‌که به برکت خون شهید سلیمانی جبهه مقاومت بسیار قدرت‌مندتر شده‌است، عنوان کرد: جبهه مقاومت با عزمی راسخ‌تر در میدان است و تا پیروزی بر دشمنان کوتاه نخواهد آمد.

رییس رادیو و تلویزیون قدس ترکیه همچنین اظهار کرد: ما به‌خاطر فشارها و تهدیدها راه و آرمان‌های سردار سلیمانی را رها نمی‌کنیم و در زمانی‌که شاهد نابودی رژیم صهیونیستی و برچیده‌شدن بساط آمریکای جنایت‌کار از همه کشورهای اسلامی باشیم، از تو یاد خواهیم کرد و بر تو درود خواهیم فرستاد.

نورالدین شیرین، میراث حاج‌قاسم را برای جبهه مقاومت «ناموس اکبر و امانت امام راحل و امام خامنه‌ای» دانست و گفت: ما با خون و جان خود از این میراث بخوبی محافظت خواهیم کرد.

او در پایان خطاب به سردار سلیمانی اظهار کرد: ما از ترکیه به تو سلام می‌فرستیم و مردم شهرها و روستاهای ترکیه از پیر و جوان و زن و مرد به تو درود و سلام می‌فرستند.

ارسال ۶۴ مقاله به همایش

همایش بین‌المللی «شهید سلیمانی در چشم‌انداز بین‌المللی» صبح چهارشنبه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار و برخی از اساتید و اندیشمندان داخلی و خارجی در سرسرای اجتماعات دانشکده ادبیات دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز به کار کرد.

در این همایش ۲ روزه و در صبح چهارشنبه بعد از سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه و همچنین استاندار کرمانشاه، آیت الله «محمود رجبی» مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در مورد سیره و سبک زندگی شهید سلیمانی، دکتر «حمیدوش» پژوهشگر از کشور سوریه در مورد جایگاه شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت، آقای «نورالدین شیرین» رییس تلویزیون قدس ترکیه در مورد شهید سلیمانی و محور مقاومت، السید «جلیل هاشم بکا» روزنامه نگار و تحلیل‌گر خاورمیانه در مورد بازتاب شهادت حاج قاسم در رسانه های جهان و  «محمد شعیب» رهبر شیعیان آفریقای جنوبی در مورد شهید سلیمانی و فرهنگ مقاومت سخنرانی خواهند کرد.

این همایش بین‌المللی در بعدازظهر چهارشنبه هم با سخنرانی «خالد سید شبا» رییس شاخه جوانان کنگره ملی آفریقا جنوبی و نماینده مجلس ملی آفریقای جنوبی در ساعت ۱۵ آغاز خواهد شد و در ادامه دکتر «صلاحی»، دکتر «دلال عباس» استاد و پژوهشگر لبنانی و در پایان برنامه‌های روز چهارشنبه سردار «حسین معروفی» فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان سخنرانی خواهند داشت.

برنامه‌های همایش بین‌المللی «شهید سلیمانی در چشم‌انداز بین‌المللی» در صبح پنجشنبه با سخنرانی خانم «مرضیه هاشمی» مجری شبکه پرس تی‌وی آغاز خواهد شد و در ادامه دکتر «علی زینی‌وند» استاندار کرمان، دکتر «تاج‌الدین صالحیان» پژوهشگر علوم سیاسی، دکتر «محمد حسینی تبار» عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع)، دکتر «جهاندار امیری» عضو هیات علمی دانشکده صدا و سیما سخنرانی می‌کنند و این همایش بین‌المللی با سخنرانی سردار عظیمی به پایان خواهد رسید.

آنچنان که رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفته اندیشمندان جهان ۶۴ مقاله را به دبیرخانه این همایش ارسال کردند که از این تعداد ۲۰ مقاله توسط استادان و اندیشمندان خارجی به زبان‌های انگلیسی و عربی بوده است.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی،  ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.

دانشگاه رازی اکنون دارای ۱۰ دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص ۱۰ استاد، ۴۹ دانشیار، ۲۵۰ استادیار، ۴۶ مربی و در مجموع ۳۵۵ عضو هیات علمی در ۳۹ گروه آموزشی و تعداد ۱۲ هزار و ۳۴۷ نفر دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به فعالیت خود ادامه می دهد.

نظر شما