شناسهٔ خبر: 49715897 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرهنگ ایثار، تولیدبرنامه می‌کند و از هیچ، کار مفید تولید می‌کند

شاهرود_امام جمعه شاهرود با بیان اینکه با ایثار می‌توان برنامه تولید کرد و از هیچ، یک کار مفید تولید کرد، گفت: امروز فرهنگ ایثار در خدمت رسانی شبانه روزی و بدون بودجه و مصوبه به مردم است.

صاحب‌خبر -
فرهنگ ایثار، تولیدبرنامه می‌کند و از هیچ، کار مفید تولید می‌کندبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در جمع مسئولین و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغازین روز این هفته با اشاره به اینکه یکی از کار‌های مهم که در طول تاریخ انجام شده انتقال مفاهیم عاشورا به نسل‌های بعدی بوده که به برکت محرم و صفر است، افزود: به برکت این مفاهیم ارزشمند ملت ما نه در دوران انقلاب بلکه در همه دوران‌هایی که طاغوت‌ها بودند روحیه و مقاومت عاشورایی داشته و در دهه‌های اخیر انقلاب اسلامی پیروز و ما این نعمت را داریم و ملت ایران را مقاوم کرده است.
او گفت: ما این ارزش‌ها و فرهنگی که در این هشت سال به برکت فرهنگ عاشورا کسب کردیم باید به روز و این فرهنگ به نسل امروز منتقل شود که این موفقیت است.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه یکی از مهمترین نکاتی که در دوران دفاع مقدس غالب بود اخلاص بود، خاطر نشان کرد: اخلاص هر کجا باید کار را ارزشمند می‌کند و هر کدام از ما با اخلاص کار کنیم ماندگار است و کار زیاد بی اخلاص بی اثر است.
او ادامه داد: در دوران دفاع مقدس وجه غالب بر حرکت مردم اخلاص بود و باید این تقویت شود و ویژگی بعدی ایثار است که برای هدف عالی ایثار می‌شود و امروز این فرهنگ در خدمت رسانی مردم که ساعت و شبانه روز و بودجه و مصوبه نمی‌شناسیم و ایثار معنایش این است عادی کار نکرد و شهدا اینگونه بودند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود افزود: در دوران دفاع مقدس روزگاری گذشت که در اوایل جنگ در دارخوین با نان کپک زده غذا می‌خوردند و اسلحه ام یک بود و غذا نمی‌آوردند و کسی اعتراض نمی‌کرد.
او گفت: این ایثارگری‌ها ارزش و مفهوم است و باید منتقل شود چرا که در هر نسلی می‌تواند غوغا کند و با ایثارگری‌های رزمندگان کار‌های نو مهندسی بودن الگوبرداری انجام و با ایثارگری خدمت جانانه کردند و باید بدانیم همه چیز برنامه و بودجه نیست.
امام جمعه شاهرود اظهار کرد: با ایثار می‌توان برنامه تولید کرد و از هیچ، یک کار مفید تولید کرد.
او با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس کار‌های سوری انجام می‌شود که باید باشد، اما محتوا، انتقال ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس است که جامعه‌ای را متحول می‌کند و فراوان از این مفاهیم و ارزش‌ها داریم و نسل‌ها می‌تواند، از این کتاب مقطور آینده خود را تضمین کنند.

نظر شما