شناسهٔ خبر: 66745539 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

آخرین خبرها از وضعیت ابراهیم رئیسی

ابراهیم رئیسی صبح یکشنبه برای بهره‌برداری از سد مشترک گیزقلعه‌سی، همراه الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان در نوار مرزی بین دو کشور حاضر شده بود. سد گیز‌قلعه‌سی، بر روی رودخانه ارس و در پایین‌دست سد خداآفرین و در مرز ایران و جمهوری آذربایجان قرار دارد.

صاحب‌خبر -

- وقوع سانحه هوایی برای بالگرد حامل ابراهیم رییسی تایید شده است. خبرهای اولیه حاکی از این است که هلی‌کوپتر ناچار به فرود شده. بعضی رسانه‌ها از کلیدواژه «فرود سخت» برای توصیف سانحه رخ داده برای هلی‌کوپتر رییس‌جمهور استفاده کرده‌‌اند.

- خبرگزاری فارس در ابتدا حادثه رخ داده برای هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی را شایعه دانسته بود. دقایقی بعد نیز شبکه خبر در یک زیرنویس اعلام کرد حادثه برای هلی‌کوپتر همراهان ابراهیم رییسی رخ داده و خطری رییس‌جمهور را تهدید نمی‌کند.

- خبرگزاری تسنیم سانحه هوایی برای بالگرد حامل ابراهیم رییسی را تایید کرد و نوشت: برخی همراهان رئیس جمهور در بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است.»

- اخبار مقدماتی نشان می‌دهد کاروان حامل رییس‌جمهور و همراهان در سفر تبریز، شامل سه فروند هلیکوپتر می‌شود. دو هلیکوپتر اول حامل برخی وزرا و مسئولان بوده که همگی سالم به مقصد رسیده‌اند. اما هلی‌کوپتر سوم که ابراهیم رییسی به‌همراه آیت‌الله آل‌هاشم، امام‌جمعه تبریز و حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه را حمل می‌کرد، دچار سانحه شد.

-شبکه استانی تبریز در زیرنویسی اعلام کرد حادثه در منطقه جلفا رخ داده است. شبکه سهند در زیرنویسی با تگ خبر فوری نوشت: اعلام کرد شرایط سخت آب‌وهوایی و وجود مه غلیظ باعث شده دسترسی گروه‌های امداد به محل حادثه به کندی صورت پذیرد.  

- خبرگزاری ایلنا اعزام تیم‌های امدادی و پهباد و سگ‌های زنده‌یاب برای پیدا کردن محل حادثه فرود سخت بالگرد رییس‌جمهور را تایید کرد. ایلنا به نقل از رییس سازمان امداد و نجات کشور خبر داد پهپاد و تیم‌های امدادی ازچهار استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و ادربیل به محل حادثه اعزام شده‌‌اند.

- ایرنا نوشت: سانحه برای هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور در «جنگل دیزمار» و در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی. رخ داده است. منطقه ورزقان در فاصله ۱۰۶ کیلومتری تا شهر تبریز قرار دارد. خبرگزاری تسنیم، محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان را در اطراف روستای اوزی واقع در جنگل‌های ارسباران معرفی کرد.

- یک ساعت پس از اعلام وقوع سانحه برای هلی‌کوپتر ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی، «تیم های امدادی به محل اعلام شده رسیدند و جستجوها آغاز شده است». ایرنا نوشت: ۱۶ تیم امدادی و پهپادی به منطقه اعزام شده اند اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، شرایط کوهستانی و جنگلی آن و همچنین شرایط آب‌و‌هوایی نامناسب به‌ویژه مه شدید، عملیات جستجو و نجات زمان‌بر خواهد بود.

- ابراهیم رئیسی صبح یکشنبه برای بهره‌برداری از سد مشترک گیزقلعه‌سی، همراه الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان در نوار مرزی بین دو کشور حاضر شده بود. سد گیز‌قلعه‌سی، بر روی رودخانه ارس و در پایین‌دست سد خداآفرین و در مرز ایران و جمهوری آذربایجان قرار دارد.

- وزیر کشور وقوع سانحه بالگرد حامل ابراهیم رئیسی را تایید کرد و توضیح داد: به دلیل وضعیت آب‌و‌هوا و مه بالگرد حامل رئیس‌جمهوری مجبور به فرود سخت شده است. منطقه پیچیده است و ارتباطات سخت است و منتظر رسیدن نیرو های امدادی به منطقه هستیم تا نتیجه را اعلام کنیم.»

 

نظر شما