شناسهٔ خبر: 49704435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای دانش‌آموزان در مازندران

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم در مازندران آغاز شد.

صاحب‌خبر -

دکتر قاسم اویس امروز درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با اشاره به آغاز ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم در مازندران اظهار کرد: در ارتباط با واکسیناسیون دانش‌آموزان مکاتبه کردیم که در مراکز تجمیعی آموزش و پرورش انجام شود. 

وی به انجام واکسیناسیون دانش آموزان طبق دستورالعمل‌های ابلاغ شده اشاره کرد و افزود: گروه‌های سنی تا ۳۲ سال در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر استان، گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال در مناطق روستایی و متولدان ۱۳۸۲ به قبل شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان می‌توانند با گرفتن نوبت‌دهی از طریق سامانه ملی یا از بستر نوبت‌دهی سامانه پارسا مجوز تزریق واکسن دریافت کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: به مراکز متولی واکسیناسیون و پزشکان خانواده ابلاغ شد تا تمامی مشاغل پرخطر استان، دانشجویان، طلاب و اخیرا دانش‌آموزان که مراکز خاصی برای آنان در نظر گرفته شده است، با هماهنگی لازم نسبت به فراخوان و نوبت‌دهی این گروه‌ها و تزریق واکسن اقدام شود.

اویس با تاکید به اینکه عملیات واکسیناسیون باوجود سادگی، پیچیدگی و ظرافت خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری مناسب از بسترهای موجود نوبت‌دهی و امنیتی برای ایجاد نظم و جلوگیری از ازدحام و دقت لازم در توزیع سریع و با حفظ زنجیره سرمای مطلوب، تزریق ایمن و ثبت به هنگام و صحیح واکسیناسیون ضروری است.

وی در پایان گفت: شاهد روند کاهشی موارد ابتلا و بستری کرونایی را در استان شاهد هستیم اما تاکید بر توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

نظر شما