شناسهٔ خبر: 49694315 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طالبی:

برگشت از طریق هوایی به نفع زائران اربعین است

یک مقام مسئول گفت: برگشت از طریق هوایی با توجه به هزینه‌های بسیار بالای زمینی در کشور عراق به نفع زائران اربعین است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بابک طالبی معاون حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌که در ۵ ماه گذشته جلساتی در خصوص سفر‌های اربعین و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شده بود، گفت: برای جابه‌جایی این زائران سناریو‌های مختلفی را آماده کرده‌ایم.

او ادامه داد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیش‌بینی جابه‌جایی تا ۳ میلیون مسافر را کرده بود و در این خصوص برنامه‌ریزی را انجام داده بود، اما در حال حاضر کشور عراق ورود ۶۰ هزار نفر را در نظر گرفته است.

معاون حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه با توجه به آخرین تصمیمات دولت عراق مبنی‌ بر آن که جابه‌جایی زائران تنها از طریق هوایی باشد، گفت: بعد از پیگیری‌های مکرر ایران، کشور عراق اعلام کردند که برگشت از مرز زمینی هم برای زائران فراهم شده‌ است و در این خصوص بازگشت از مرز مهران را اختصاص داده‌اند.

طالبی با بیان این‌که با توجه به مصوبه اخیر ستاد دبیرخانه مرکزی اربعین اعلام کردند که هزینه برگشت از مرز زمینی بسیار بالاست و برگشت از مرز هوایی به نفع مسافران خواهد بود، ادامه داد: در این باره مسئولان اعلام کردند که بخش عمده‌ای از هزینه‌ها از مرز زمینی که حدود یک میلیون تومان بوده مربوط به بازگشت از کربلا و نجف تا مرز مهران است که این برای زائران هزینه زیادی را تحمیل می‌کند.

او توضیح داد: از سوی دیگر مسافران هم باید هزینه‌های بیش‌ از سیصد هزار تومان هم برای خریداری بلیت از مرز مهران تا شهر‌های مختلف را پرداخت کنند که این خود باعث می‌شود که هزینه‌ها بسیار افزایش یابد.

طالبی با تاکید بر اینکه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از تمامی ظرفیت ناوگانی خود برای جابه جایی زائران استفاده می‌کنند، بیان کرد: این سازمان امکانات لازم در حوزه مسافری از جمله مجتمع‌های خدماتی رفاهی را هم برای زائران تامین کرده‌ایم و با شرکت ملی پالایش و پخش طی رایزنی‌هایی که انجام دادیم سه ایستگاه سیار برای سوخت گیری در نظر گرفته‌ایم.

معاون حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بیان کرد: حدود 2 هزار دستگاه اتوبوس در صورتی‌ که تمامی زائران و بخواهند از مرز زمینی بازگردند در نظر گرفته شده است.

طالبی همچنین از استقرار تیم‌های بهداشت مرزی وزارت بهداشت در مرز مهران برای انجام تست کرونای رایگان از زائران ایرانی در زمان بازگشت خبر داد و تاکید کرد: هیچ مسافر ایرانی قادر به سفر از طریق هیچ یک از مرز‌های زمینی به عراق نخواهد بود و فقط امکان بازگشت زائران از مرز مهران وجود دارد، اما اتباع عراقی قادر به بازگشت به شهر‌های خود از طریق این مرز هستند.
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما