شناسهٔ خبر: 67291962 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

تبدیل اسناد قولنامه ای به اسناد رسمی

تحریریه جهان صنعت نیوز

«سید صادق سعادتیان» معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پنجشنبه شب در ساری از شروع طرح تبدیل اسناد قولنامه‌ای و غیر رسمی به اسناد رسمی از شنبه آینده سوم تیرماه خبر داد و گفت: این کار بزرگ ضمن جلوگیری از کلاهبرداری‌ سبب کاهش دعاوی در حوزه ثبتی و مالکیت بر زمین‌های مختلف می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، سعادتیان در همایش معاون اسناد اداره کل اسناد و املاک استان های کشور در ساری تصریح کرد. اسناد قولنامه‌ای از معضلاتی‌است که خسارات‌ِ حقوقی و اقتصادی زیادی به بار آورده. که علاوه بر ایجاد تشکیل پرونده‌های قضایی بسیار، زمینه بروز تخلفاتی متعدد و متنوع از پولشویی و فروش چندباره یک ملک. به چندین نفر تا فرار سرمایه از کشور را فراهم کرده. و اینک با تأکید صریح رهبر انقلاب و مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام این طرح بزرگ عملیاتی شده است.

به گفته معاون سازمان اسناد و املاک یکی‌ دیگر از معضلاتی که در کشور به‌ واسطه اعتبار دائمی اسناد عادی و قولنامه‌ای رخ می دهد. مسأله زمین‌خواری است که مبتلابه امروز جامعه و همواره مورد گلایه و اعتراض مسوولان و آحاد مردم است.

قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول پس از سال‌ها نهایی و به مرحله عملیاتی شدن رسیده است. طبق این قانون سامانه‌ای پیش‌بینی شده است که صاحبان املاک قولنامه‌ای از طریق آن می‌توانند سند عادی ملک خود را به سند رسمی تبدیل کنند و به این ترتیب بساط اسناد قولنامه‌ای برچیده خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما