شناسهٔ خبر: 49689706 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قالیباف در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس:

رخداد‌های دفاع مقدس از یادمان نرفته است/ زمان ما را برد و شهدا مانده‌اند

رئیس مجلس گفت: رخداد‌های دفاع مقدس هیچ کدام یادمان نرفته و شهدا ماندنی هستند، به تعبیر شهید آوینی زمان ما را برد و شهدا مانده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در محل مجلس مشروطه برگزار شد، گفت: هفته دفاع مقدس زمانی برای یاد کردن از همه حماسه‌ها و فتح هاست؛ یادکردن از سرزمین‌هایی که خون فرزندان این مرز و بوم با باور به فرهنگ اهل بیت بر آن و بر آب‌های نیلگون خلیج فارسش ریخت.

وی ادامه داد: رخداد‌های دفاع مقدس هیچ کدام از یادمان نرفته و شهدا ماندنی هستند. به تعبیر شهید آوینی زمان ما را برد و شهدا مانده اند.

قالیباف اظهار کرد: این سرزمین‌ها ما را آسمانی کرد. امام ما و شهدا در این مقطع زمانی دین خدا را زنده کردند. دفاع مقدس یادآور این است که مسلمانان وقتی آسمانی شدند و باور آسمانی آن‌ها مطابق سنن الهی بود، عزت یافتند.

رئیس مجلس تصریح کرد: همه پارامتر‌های مادی نشان می‌داد ما نمی‌توانستیم انقلاب کنیم و در همان ۱۵ خرداد ۴۲ از حوزه و دانشگاه می‌گفتند با رژیم تا دندان مسلح و آمریکا چطور می‌خواهید بجنگید؟ این اتفاق با تکیه بر فرهنگ شهادت افتاد. بهشت را به بها می دهند و نه بهانه. کسانی به بهشت می‌روند که مجاهدت کنند تا صف مومنان از کفار جدا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجاهدت در دوران دفاع مقدس در حالی بود که در برهه‌ای نه فقط سیم خاردار بلکه حتی گونی برای سنگرسازی نداشتیم و سختی جنگ و فشار دشمن و آتش بعثی‌ها تا جایی عرصه را سخت می‌کرد که گاهی حتی به حفظ همان سنگری که رزمندگان ما در آن حضور داشتند یا حفظ حتی یک خاکریز راضی بودیم.

قالیباف با اشاره به روز‌های آغاز جنگ تحمیلی و ایستادگی رزمندگان و مردم مقابل دشمن بعثی در مناطق مختلف خوزستان، اظهار کرد:  برخی اوقات در جبهه‌های چذابه، فکه، والفجر۱ و کربلای۴ و ۵ به قدری عرصه بر ما تنگ می شد که به خداوند می‌گفتیم نه کربلا و نه قدس را می‌خواهیم، همین خاکریز را برای ما نگه دار. حتی برخی اوقات می گفتیم خاکریز هم برای دشمن، فقط فرصتی بده تا پیکر شهدا جا نماند، همین فرصت هم در مقاطعی نصیبمان نمی شد. در آن روزها، نه تنها کلاشنیکف نداشتیم، بلکه حتی اسلحه «ژ-۳» نیز بسیار کم بود و مدافعان این کشور فقط با اسلحه «ام. یک» و یا «برنو» مقابل لشکریان صدام ایستادند.

وی بیان کرد: روزهای اول جنگ برخی با سلاحM1 و حتی برنو می جنگیدند و ما کلاشینکف و... نداشتیم. بعداً تجهیزات به دست ما نرسید اما باورمان آیات "كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ" و "وَ ما رَمَيتَ إِذ رَمَيتَ وَلٰكِنَّ اللَّهَ رَمىٰ" بود. در چنان شرایطی بود که رزمندگان و مجاهدان از مسیر خدا و دفاع در برابر دشمن پا پس نکشیدند و خدا به سبب این مجاهدت‌ها و صبر در آن سختی ها، به ملت ایران پیروزی در جنگ و منزلت و عزت عطا کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اتفاقات جنگ‌های احد، حنین، خندق و… را در آیات و روایات خوانده‌ایم و دوران دفاع مقدس را نیز با گوشت و پوست و استخوان درک کرده ایم. بر این اساس است که می‌گوییم که اگر بر سنت‌های الهی پابرجا باشیم، وعده الهی برای پیروزی، وعده‌ای صادق است. 

رئیس مجلس با یادآوری اعلام قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ تحمیلی اظهار کرد: یادمان نمی رود که پس از اعلام این قطعنامه چه زخم زبان هایی را می شنیدیم. جز گریه و داد چیز دیگری از مجموعه رزمندگان بلند نشد. مظلومیت رزمندگان تخریب و حمله های دشمن را پس از اعلام قطعنامه یادمان نمی‌رود. حزب بعث دوباره جاده اهواز-خرمشهر را تصرف کرد و نفربرهایش تا لب کارون آمدند و دوباره به روزهای حصر آبادان بازگشتیم.

قالیباف اضافه کرد: امروز اگر بقای جمهوری اسلامی را شاهد هستیم به این دلیل است که در برهه‌های مختلف به خصوص دوران دفاع مقدس با اتکا به سنت‌های الهی حرکت کرده ایم.

وی با بیان اینکه سنت‌های الهی طبق آیه قرآن نه تبدیل می‌شود و نه تحویل، تصریح کرد: همان سنت‌ها و قوانین الهی امروز در عرصه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم جاری است و در این عرصه‌ها باید به همان سنت‌ها اتکا کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر از سویی شاهد بی‌عرضگی در اداره کشور و از سویی شاهد ناراحتی مردم بودیم، به این دلیل است که به سنت‌های الهی پشت کردیم و در اقتصاد، سیاست، روابط برادرانه و روابط اداری و… می‌خواهیم زمینی عمل کنیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه اگر در اقتصاد هم به سنت‌های الهی و همان اعتقاد رزمندگان دوران دفاع مقدس عمل کنیم، در همین اقتصاد هم فراوانی‌های زیادی وجود دارد، گفت:، اما بدانیم که اگر در محیطی دروغ، ریا و ربا باشد، خدا با هیچ کس عقد اخوت نبسته و در چنین شرایطی خدا به هیچ کس وعده پیروزی نداده است.

وی تاکید کرد: همه باید به این سوال فکر کنیم که آیا در هر بخش و قسمتی که حضور داریم و مسئولیت داریم، رفتار‌ها و باورهایمان شبیه رزمندگان شلمچه آسمانی است یا نه و اگر چنان نیست، چه توقعی داریم که مشکلات را حل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس، برنامه ریزی دقیق و عقلانیت داشتن البته با تکیه و اعتقاد به سنت‌های الهی جزو اصول ما بود، افزود: امروز در اداره جامعه هم باید با همان روش و اصول برنامه ریزی و مدیریت کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

قالیباف بیان کرد: آن‌هایی که اندیشه غربی و وادادگی در مقابل غرب را در ذهن خود دارند، بدانند که عزت دنیوی و اخروی و حل مشکلات در سایه اعتقاد به سنت‌های الهی، اعتماد به مردم و تمسک به فرهنگ جهاد و شهادت و کار و تلاش به دست می‌آید و جز با اتکا به این اصول مشکلات حل نمی‌شود.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی روزی به حضور در چند کیلومتری مرزهای جمهوری اسلامی ایران فکر می‌کرد اما الان می ترسد که ما در جولان و در چند کیلومتری مرزهایش بیاییم.

قالیباف در پایان یادآور شد که وادادگان غرب باید به مردم و فرهنگ تلاش و شهادت توجه کنند و به این صورت عزت پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما