شناسهٔ خبر: 49682686 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تدوین ۱۳ میلیون سند از تاریخ دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ۱۳ میلیون سند از تاریخ دفاع مقدس تهیه و تدوین شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سردار بهمن کارگر در مراسم تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و افتتاح نمایشگاه لباس سربازی گفت: در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم. دفاعی که هویت ملی ما را شکل می‌دهد و برگ زرینی از تاریخ ایران اسلامی است.
وی در تشریح فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس گفت: تا امروز کار‌های خوبی در این حوزه انجام شده است به خصوص این که شورا‌هایی در استان‌ها تشکیل شده که حاصل آن توسعه و ساخت موزه‌های دفاع مقدس بوده است.
سردار کارگر ادامه داد: در حال حاضر ساخت و بهره برداری از ۲۰ موزه دفاع مقدس انجام شده است که با احتساب چهار موزه قبلی ۲۴ موزه در حوزه دفاع مقدس داریم.
وی گفت: تا پایان امسال سه موزه دیگر در حوزه دفاع مقدس افتتاح می‌شود ضمن این که باید بگویم اولین موزه دفاع مقدس توسط شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در کرمان راه اندازی شده است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: در حوزه یادمان‌های شهدای گمنام در سال ۹۱ هفت هزار و ۵۱۳ شهید گمنام در ۸۷۹ یادمان داشتیم و امروز ۹ هزار و ۹۰۰ شهید گمنام در دو هزار و ۱۶۳ یادمان داریم که ۸۱ درصد آن تکمیل شده است.
وی همچنین تصریح کرد: یادمان‌های مناطق عملیاتی و مقصد راهیان نور تا امروز به ۵۸ یادمان رسیده که در اختیار سپاه است.
سردار کارگر درباره پروژه‌های مطالعاتی در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: تا امروز بخش اعظم اسناد تاریخ دفاع مقدس جمع آوری، بررسی و ثبت شده که حدود ۱۳ میلیون سند در این پروژه نهایی شده است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره کتاب‌های تالیف شده در حوزه دفاع مقدس هم گفت: در سال ۹۳ سه و نیم درصد کتاب‌ها به این حوزه اختصاص داشت که با پیگیری‌ها تا پایان سال ۹۸ این عدد به ۱۹ و نیم درصد رسید که نشان می‌دهد تالیف کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس سیر صعودی داشته است.

نظر شما