شناسهٔ خبر: 49678036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

۱ میلیون و ۲۵۰ هزار دانش آموز در مدارس سراسر استان ثبت نام نموده اند

خدابنده با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت استاد در آغاز سال تحصیلی با کمبود بیش از ۲۴ هزار نیروی انسانی مواجه است، گفت:تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار دانش آموز در مدارس سراسر خراسان رضوی ثبت نام نموده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» در اجلاس روسای آموزش و پرورش استان با بیان این که در آغاز مهر ماه بازگشایی حضوری کلاس های درسی تنها در مدارس روستایی و عشایری صورت می پذیرد اظهار داشت: مدارس غیردولتی با جمعیت دانش‌آموزی پایین نیز می‌توانند پس از کسب مجوز نسبت به بازگشایی حضوری کلاس های درسی اقدام نمایند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در آغاز مهر ماه تنها حدود ۶ درصد دانش آموزان استان سال تحصیلی را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد گفت: شورای مدرسه می بایست با تکمیل فرم های خود ارزیابی بر اساس چک لیست ها ابلاغی، بررسی و اعلام کند که آیا امکان برگزاری حضوری کلاس های درسی در مدرسه فراهم است یا خیر، پس از تایید شورای مدرسه، ادارات آموزش و پرورش مناطق نیز بایستی این فرم را تایید نمایند.

 

وی با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت استاد در آغاز سال تحصیلی با کمبود بیش از ۲۴ هزار نیروی انسانی مواجه است اظهار داشت: امسال ۱۰ هزار و ۸۰۰ همکار فرهنگی در استان در آستانه بازنشستگی قرار داشتند که تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از ایشان بازنشسته شده اند.

 

خدابنده با بیان اینکه تاکنون مجوز افزایش آمار نیروهای خرید خدمات آموزشی به استان داده نشده است اظهار داشت: تعداد پرسنل شاغل دستگاه تعلیم و تربیت استان از سال ۹۲ تاکنون با کاهش بیش از ٢۶ هزار نفری روبرو بوده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به نقش موثر مدیران، شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان به منظور اقناع جامعه در خصوص ضرورت بازگشایی مدارس گفت: پیش بینی ما برای سال تحصیلی پیش رو ثبت نام حدود یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانش آموز بوده و تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار دانش آموز در مدارس سراسر استان ثبت نام نموده اند.

پایان پیام/483

نظر شما