شناسهٔ خبر: 49672951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشکیل ۱۲ کمیته ستاد اربعین در مهران

ایلام - ایرنا - فرماندار مهران از تشکیل ۱۲ کمیته فعال در ستاد اربعین این شهرستان خبر داد و گفت: هر یک از این کمیته ها با زیرمجموعه های خود باید آمادگی های لازم برای برگشت زائران از مرز را داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مجید کاکی روز دوشنبه در نشست ستاد اربعین مهران با حضور امام جمعه و شورای اداری شهرستان اظهار داشت: بدلیل اینکه تا بازگشت زائران از عتبات عالیات و ورود آنان به مرز فرصتی اندکی باقیمانده است، همه دستگاه های مرتبط با اربعین باید آمادگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: مرز مهران همچنان بسته و هرگونه تردد به سوی عتبات عالیات ممنوع است و در مبادی های ورودی مهران تمامی ترددها کنترل خواهد شد و در صورت مشاهده عودت داده می شود.

فرماندار مهران در خصوص تمهیدات برگشت زائران از عتبات عالیات نیز تاکید کرد: در برگشت زائران تنها امکانات اولیه نظیر آب آشامیدنی و خودرو در اختیار آنان قرار می گیرد و این عزیزان به صورت مستقیم از مرز به سمت مقصد راهی خواهند شد.

کاکی همچنین به تشریح وضعیت شیوع کرونا در شهرستان پرداخت و یادآور شد: با همکاری همه مردم، مدافعان سلامت و مجموعه شهرستان از پیک پنجم کرونا در مهران عبور کردیم و سیر مبتلایان، بستری و فوتی کرونا در این شهرستان کاهشی است.

وی ادامه داد: انتظار می رود مردم شهرستان به همین شیوه رعایت کنند تا به زودی شاهد ریشه کن شدن این ویروس منحوس باشیم.

فرماندار مهران با اشاره به برداشته شدن محدودیت سنی واکسیناسیون در استان ایلام خواستار مشارکت بیشتر مردم برای تزریق واکسن کرونا شد و افزود: تنها راه پیشگیری از ابتلا کرونا، تزریق واکسن، پرهیز از تجمعات و استفاده از ماسک است که همه باید در این راستا اهتمام جدی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

نظر شما