شناسهٔ خبر: 68064168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۶۰ شعبه بانکی لرستان به فیبر نوری مجهز می‌شود

خرم آباد - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: ۱۶۰ شعبه بانکی این استان به منظور افزایش سرعت اینترنت و تحقق بانکداری الکترونیک به فیبر نوری مجهز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا نبی اله شمسی فر روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در سالن جلسات مخابرات اظهار کرد: در همین راستا به زودی ۳۰ بخشداری استان نیز به شبکه فیبرنوری متصل خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ۷۷ نقطه مورد نظر سپاه حضرت ابوالفضل(ع) به شبکه فیبر نوری متصل خواهد شد ضمن اینکه در تلاش هستیم بخش اعظمی از پاسگاه ها و برخی از سدهای استان که اهمیت استراتژیک دارند به شبکه فیبر نوری متصل شوند.

وی با اشاره به اینکه پروژه اتصال منازل و مغازه ها به شبکه فیبرنوری در شهرهای مختلف استان در حال انجام است افزود: امید می رود این پروژه تا چند ماه آینده در تمامی شهرها و همچنین مراکز بخش های استان همچون شول آباد، اشترینان و معمولان عملیاتی شود.

مدیر مخابرات منطقه لرستان اضافه کرد: پیگیری های لازم برای اخذ مجوز و اتصال ۴۱ روستای بالای ۵۰۰ خانوار استان به شبکه فیبر نوری نیز در حال انجام می باشد.

شمسی فر ادامه داد: همچنین اولین مرکز داده استان در زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان و کسب و کارها در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد ۱۰۳ سایت تلفن همراه در مناطق روستایی استان در دست اجرا است گفت: عملیات اجرایی ۱۷ سایت شهری در مناطق مختلف و ارتقای ۴۰ سایت روستایی از اینترنت نسل دوم به نسل سوم و چهارم نیز در دست اقدام می باشد.

وی با بیان اینکه لرستان یکی از سه مرکز منطقه ای پاسخگویی ۱۱۸ کشور است عنوان کرد: ایجاد مرکز خدمات جامع تماس کشور برای استان در دست اقدام است و لرستان به زودی پاسخگوی سامانه های ۱۱۸ و ۲۰۲۰ کشور خواهد بود.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با تاکید بر اینکه حوزه ارتباطات، توسعه و اشتغال آفرینی را با هزینه کم و کیفیت بالا محقق می کند بیان کرد: این مرکز برای اولین بار در کشور به طور ۱۰۰درصد در حال اجرای پایش تصویری شهر خرم آباد است و این آمادگی وجود دارد پایش کنترل ترافیک شهر نیز توسط شرکت انجام شود.

شمسی فر افزود: این شرکت توانست با پیگیری و تلاش، رتبه انتهایی جدول ارزیابی و عملکرد استان را به یک تا پنج ارتقا دهد و رتبه چهارم کشوری را در مناطق همتراز و همچنین رتبه سوم کشوری را در حوزه ارتباطات سیار کسب نماید.

نظر شما