شناسهٔ خبر: 49662325 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در جلسه هماهنگی الگوی فعالیت های آموزشی و تربیتی مدارس عنوان شد؛

بازگشت به آموزش های حضوری مدارس به صورت آرام و تدریجی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه بازگشایی تدریجی مدارس به هدفی ارزشمند تبدیل شده است ، گفت: آموزش های حضوری در مدارس بصورت تدریجی و آرام استمرار خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، احمد ناصری با بیان اینکه خوشبختانه در کشور واکسیناسیون شتاب بیشتری گرفته و واکسینه شدن معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در همه سطوح در حال انجام است، اظهار داشت: علاوه بر آن برای بعضی از گروه های سنی دانش اموزان که واکسیناسیون آن ها مجاز شناخته می شود، از طرف وزارت بهداشت پیش بینی هایی صورت گرفته است، بر این اساس آموزش و پرورش قصد داردبا شروع آرام، سنجیده، اقتضایی، منعطف و مشارکت فعالانه همه ارکان موثر در نظام آموزرشی کیفیت تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان را در شرایط حاضر تقویت کند.

ناصری با اشاره به الگوی فعالیت مدارس در سال تحصیلی 1401-1400 خاطر نشان ساخت: این الگو مبتنی بر خدمات آموزشی و تربیتی در شرایط مختلف حضوری و غیر حضوری و در بستر های متنوع طرح ریزی شده است که بعنوان سیاست اصلی وزارت در سال تحصیلی پیش رو به شمار می آید.

وی بهبود کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی و کاربرد اقتضایی روش های ترکیبی ( حضوری و غیر حضوری) در فرآیند یاددهی و یادگیری را از جمله اهداف این الگوی آموزشی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، با عنوان اینکه حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها اولویت اصلی در فرآیند بازگشایی حضوری مدارس می باشد، بیان داشت: لازم است افکار عمومی نسبت به ضرورت تقدم تعلیم و تربیت حضوری بر روش های غیر حضوری اقناع شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل نیز در این جلسه گفت: فعالیت های آموزشی و تربیتی مدارس استان، از اول مهرماه 1400 آغاز خواهد شد در حالی که راهبردهای آموزش در سال تحصیلی جاری " حضوری" " غیرحضوری" و " ترکیبی" یا " تلفیقی از آموزش های مجازی و حضوری در یک درس" خواهد بود.

یوسف قاسمی افزود: از مهرماه، آموزش دانش آموزان مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری که شامل 1300 مدرسه در استان می شود، و نیز آموزش دروس کارگاهی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش بصورت حضوری خواهد بود.

قاسمی ادامه داد: زمان بازگشایی مدارسی که کمتر از 300 نفر دانش آموز دارند ، اول آبانماه و مدارس بالای 300 نفر و با تراکم بالا از هفته دوم آبانماه و با گروهبندی دانش آموزان، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، اذعان داشت: آموزش های تلویزیونی بعنوان مکمل آموزش های حضوریاز ابتدای سال تحصیلی ارائه خواهد شد.

وی همچنین بیان داشت: مدیر واحد آموزشی با مشارکت شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان، نسبت به تمهید مقدمات به منظور رعایت حداکثریدستورالعمل های بهداشتی، اقدام لازمرا به عمل می آورد.

نظر شما