به گزارش ایلنا، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام این موضوع، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، قابلیت اجرای قطعات مختلف خطوط ۸ تا ۱۱ شبکه راهآهن ریلی زیرزمینی پایتخت بر اساس معیارهای ترافیکی، بهرهبرداری، فنی- اجرایی، نسبت منافع به هزینه انجام هر قطعه و… بررسی و اولویتبندی گردید تا در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز که عمدتاً غیرنقد و در قالب تهاتر املاک پیشبینی شده است، در قالب ۳ برنامه ۷ساله به انجام برسد.
مدیرعامل شرکت مترو در ادامه افزود: طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت با نگاه به افق سال ۱۴۲۰ تدوین و به تصویب رسیده است که البته قابلیت و توانایی اجرا و بهرهبرداری از قطعات ۵۰ کیلومتری شبکه راهآهن ریلی زیرزمینی در هر دوره ۷ساله وجود دارد.
در مطالعات مربوط به برنامهریزی برای احداث خطوط جدید و ایستگاههای مربوط به آنها، جزئیات کاملی از قبیل زمان عبور دستگاه حفار مکانیزه از محل ایستگاههای جانمایی شده، تاریخ دقیق تملک موقت اراضی برای هر ایستگاه، زمان اجرای سازه نگهبان، موعد ساخت هسته مرکزی ایستگاه، خریداری و نصب تجهیزات الکتریکی و مکانیکی ایستگاهها، ریلگذاری مسیر و زمان بهرهبرداری از هر ایستگاه به طور مشخص و شفاف تعیین شده است.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو)، شروع عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ که اردیبهشت ماه امسال از ایستگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس محقق شد نیز بر پایه همین مطالعات و برنامه ۲۰ساله شرکت مترو تهران صورت گرفت و امیدواریم با حمایتهای هرچه بیشتر دولت محترم، شورای اسلامی شهر و مدیریت محترم شهری بتوانیم برنامههای ۷ساله توسعه خطوط مترو را که در سه مقطع زمانی برنامهریزی شده است در موعد مقرر به انجام برسانیم. بر همین اساس اجرای نخستین برنامه ۷ساله خطوط جدید در قالب برنامههای کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت شهردار محترم و شورای ششم، پس از تصویب در دستور کار شرکت متروی تهران قرار خواهد گرفت.
∎
نظر شما