به گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سیدمجتبی سجادی تصریح کرد: این گزارشها شامل ۲ هزار و ۴۱۴ مورد گزارش نوشتاری و یک هزار و ۷۷۴ مورد حضوری و ۹ هزار و ۸۷۲ مورد تلفنی بوده که از مجموع آنها سه هزار ۹۷۶ مورد متخلف و پنج هزار و ۶۸۵ مورد غیر متخلف شناخته شد و چهار هزار و ۴۰۲ فقره دیگر به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.
وی ارزش ریالی پرونده ها را بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: از این تعداد شکایات ۱۲ هزار و ۵۳۰ فقره مربوط به کالا بوده و یک هزار و ۵۳۰ مورد دیگر مربوط به خدمات است.
سجادی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت است، تصریح کرد: در بخش کالا مربوط به انواع نان و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستورانهای غذاخوری بوده است.
این مقام مسئول، همچنین درباره مصالحه قبل از شکایات نیز تصریح کرد: در این مدت، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شدهاند، ۳۳۸ فقره در کارگروههای رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات در خصوص راههای مختلف و متفاوت برای ثبت و رسیدگی به شکایات نیز توضیحاتی ارائه داد و افزود: به منظور نظارت های پیشگیرانه، رصد و پایش بازار، جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات و ایجاد آرامش روانی در جامعه، سامانه ۱۲۴ به طور شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایات مردمی و شناسایی واحدهای متخلف اقتصادی است و شهروندان در صورتی که احساس کنند در خرید کالا و ارائه خدمات در حق آنها اجحافی صورت گرفته می توانند از طریق مراجعه حضوری، شمارهگیری ازطریق تلفن ۱۲۴، نوشتاری، پست و پورتال سازمان حمایت «WWW.cppo.ir» نسبت به تنظیم شکایات خود اقدام کنند.
∎
نظر شما