شناسهٔ خبر: 49651467 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

بیشترین شکایت مردم از کدام تخلفات بازار است؟

تهران (پانا) - مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت با اعلام گزارشی درباره تخلفات صورت گرفته در بازار گفت در مردادماه امسال ۱۴ هزار و ۶۰ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سیدمجتبی سجادی تصریح کرد: این گزارش‌ها شامل ۲ هزار و ۴۱۴ مورد گزارش نوشتاری و یک هزار و ۷۷۴ مورد حضوری و ۹ هزار و ۸۷۲ مورد تلفنی بوده که از مجموع آنها سه هزار ۹۷۶ مورد متخلف و پنج هزار و ۶۸۵ مورد غیر متخلف شناخته شد و چهار هزار و ۴۰۲ فقره دیگر به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.

وی ارزش ریالی پرونده ها را بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: از این تعداد شکایات ۱۲ هزار و ۵۳۰ فقره مربوط به کالا بوده و یک هزار و ۵۳۰ مورد دیگر مربوط به خدمات است.

سجادی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت است، تصریح کرد: در بخش کالا مربوط به انواع نان و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران‌های غذاخوری بوده است.

این مقام مسئول، همچنین درباره مصالحه قبل از شکایات نیز تصریح کرد: در این مدت، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده‌اند، ۳۳۸ فقره در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات در خصوص راه‌های مختلف و متفاوت برای ثبت و رسیدگی به شکایات نیز توضیحاتی ارائه داد و افزود: به منظور نظارت های پیشگیرانه، رصد و پایش بازار، جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات و ایجاد آرامش روانی در جامعه، سامانه ۱۲۴ به طور شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایات مردمی و شناسایی واحدهای متخلف اقتصادی است و شهروندان در صورتی که احساس کنند در خرید کالا و ارائه خدمات در حق آنها اجحافی صورت گرفته می توانند از طریق مراجعه حضوری، شماره‌گیری ازطریق تلفن ۱۲۴، نوشتاری، پست و پورتال سازمان حمایت «WWW.cppo.ir» نسبت به تنظیم شکایات خود اقدام کنند.

نظر شما