به گزارش شاتا، سیدمجتبی سجادی با بیان این مطلب تصریح کرد: این گزارشها شامل2 هزار و 414 مورد گزارش کتبی و 1774 مورد حضوری و 9872 مورد تلفنی بوده که البته از مجموع آنها، 3976 مورد متخلف و 5685 مورد غیر متخلف شناخته شد و 4402 فقره دیگر به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.
وی ارزش ریالی پرونده ها را بیش از 8 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: از این تعداد شکایات 12 هزار و 530 فقره مربوط به کالا بوده و یک هزار و 530 مورد دیگر مربوط به خدمات می باشد.
سجادی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت است، تصریح کرد: بیشترین شکایات در بخش کالا مربوط به انواع نان و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذاخوری بوده است.
این مقام مسوول همچنین درباره مصالحه قبل از شکایات نیز عنوان کرد: در این مدت از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شدهاند، 338 فقره در کارگروههای رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت در خصوص راه های مختلف و متفاوت برای ثبت و رسیدگی به شکایات نیز توضیحاتی ارائه داد و افزود: به منظور نظارت های پیشگیرانه، رصد و پایش بازار، جلوگیری از افزایش قیمت کالا وخدمات و ایجاد آرامش روانی در جامعه، سامانه ۱۲۴ به طور شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایات مردمی و شناسایی واحدهای متخلف اقتصادی است و شهروندان در صورتی که احساس نمایند در خرید کالا و ارائه خدمات در حق آنها اجحافی صورت گرفته می توانند از طریق مراجعه حضوری، شمارهگیری ازطریق تلفن 124، کتبی، پست، پرتال سازمان حمایت «WWW.cppo.ir» و اپلیکیشن آپ 124.ir نسبت به تنظیم شکایات خود اقدام نمایند.
نظر شما