شناسهٔ خبر: 49649491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کمیته واکسیناسیون استان عنوان کرد:

ضرورت داشتن کارت واکسن برای صاحبان اصناف در قزوین

رئیس کمیته واکسیناسیون استان قزوین گفت: داشتن کارت واکسن و دریافت حداقل یک دوز واکسن برای فعالیت صاحبان اصناف و رانندگان تاکسی و اتوبوس ضرورت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه کمیته واکسیناسیون استان که ظهر امروز برگزار شد، گفت: باتوجه به اینکه از نظر رفت و آمد تراکم بالایی در اصناف وجود دارد، داشتن کارت واکسن برای صاحبان اصناف ضرورت دارد و حداقل باید یک دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

رئیس کمیته واکسیناسیون استان قزوین ادامه داد: این موضوع برای رانندگان تاکسی و اتوبوس‌های درون شهری نیز صدق می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حدود 500 هزار نفر در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند گفت: سطح پوشش واکسیناسیون در استان به 54 درصد رسیده است و درحال حاضر با رویکرد تزریق حداکثری محدودیت سنی نیز برای واکسن مدنظر نیست.

این مسئول بیان کرد: در دستگاه‌های دولتی، واحدهای تولیدی، نیروهای نظامی و انتظامی نیز تزریق واکسن برای پرسنل ضرورت دارد و لازم است مسئولان دستگاه‌ها لیست پرسنل واکسنه شده را اعلام کرده و نسبت به واکسینه شدن سایر پرسنل نیز اقدام کنند.

وی اظهار کرد: باتوجه به اهمیت تسریع در امر واکسیناسیون لازم است بیمارستان‌ها، درمانگاه‌های خصوصی و حتی فروگاه‌های زنجیره‌ای به عنوان پایگاه‌های تزریق واکسن فعال شوند تا دسترسی عمومی به واکسن ارتقا پیدا کند.

حبیبی گفت: ورزشگاه‌ها و  استخرها نیز برای فعالیت باید شیوه نامه‌های بهداشتی را در  راس کار قرار دهند و مطابق با آن‌ها فعالیت کنند.

نظر شما