شناسهٔ خبر: 49642121 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رضوانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تروریسم اقتصادی تصمیمات ضد بشری آمریکا است/ همگرایی منطقه‌ای باعث حل مشکلات می‌شود

عضو جبهه پایداری درباره سیاست‌های دولت در مقابله با تروریسم اقتصادی توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

غلامحسین رضوانی عضو جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سیاست‌های دولت سیزدهم در مقابله با تروریسم اقتصادی بیان کرد: تروریسم اقتصادی همین تصمیمات ضدحقوق بشری و غیر قانونی است که به وسیله گردن کلفتان دنیا به سرکردگی آمریکا علیه ملت های علاقه مند به استقلال اعمال می شود، به این معنا که تمام نظام‌های اقتصادی بین‌‍المللی و تجاری که اساسی ترین شاکله آمریکا و کشورهای غربی را تشکیل می دهند زیر پا می‌گذارند در راستای یکجانبه‌گرایی و اعمال فشار به منظور خدشه وارد کردن به استقلال و تمامیت ارضی کشورهای دنیا بوده و منظور از تروریسم اقتصادی همین است.

وی درباره شیوه ارتباط با سایر کشورها گفت: بنده معتقدم که کافی است بر طبق مواضع ذهنی که از ابتدای انقلاب توسط حضرت امام خمینی (ره) و سپس توسط مقام معظم رهبری تبیین شده با تمام دنیا ارتباط داشته باشیم جز کشور آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی که البته با توجه به اتفاقات و تحولاتی که در آفریقای جنوبی رخ داده، درحال حاضر منعی برای ارتباط با آن نیست. اما رژیم صهیونیستی به این علت که از اساس نامشروع است حکومت اسلامی نمی تواند با آن ارتباط برقرار کند. ما اگر به این اصل حکمت آمیز در سیاست خارجی خود توجه کنیم تیغ تحریم‌ها علیه ما کند شده و آمریکایی ها و کشورهای غربی زمانی که دیدند زور و فشار فایده ای ندارد منصرف می‌شوند و از راه حیله گری و به قول خودشان مذاکره وارد میدان می شوند.

وی ادامه داد: راه حل اساسی پیش روی ما این است که با کشورهای همسایه و همچنین با بقیه کشورهای دنیا ارتباط برقرار کنیم و خود را محدود به چند کشور خاص نکنیم تا بتوانیم بر مشکلات اقتصادی فائق شویم.

نماینده مجلس درباره چگونگی خنثی سازی تحریم ها بیان کرد: بنده یقین دارم که آقای رئیسی با این روشی که در پیش گرفته به لطف خداوند موفق خواهد بود و تحریم ها را بی اثر خواهد کرد که در صورت خنثی سازی تحریم ها طرف‌های مقابل نیز به ادامه آن علاقه نخواهند داشت، چراکه خواهند دید خودشان ضرر می‌کنند، برای مثال اروپا به تدریج بازار ایران را از دست داده و برگرداندن بازار ایران برای آن کار دشواری است.

وی افزود:چنانچه ما با کشورهای همسایه خود ارتباط داشته باشیم به یقین کشورهای غربی سراغ ما خواهند آمد و نیازی نیست تا ما به دنبال آنها برویم و خواهش و تمنا بکنیم، چرا که هیچ زمانی با خواهش و تمنا مشکلات کشور حل نشده و باید با سیاست درستی که در پیش می‌گیریم درها را برای تمامی کشورها باز کنیم و بر مشکلات اقتصادی فائق شویم.

انتهای پیام/

نظر شما