شناسهٔ خبر: 49735803 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اعضای دولت سیزدهم همواره در بین مردم حضور یابند/ کارمندان دولت باید گوش شنوایی برای گوش دادن به انتقادات داشته باشند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: حمایت مردمی از استاندار یک اصلی است که نشان از مردمی بودن دولت دارد.

صاحب‌خبر -

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خصوصیت استانداران در دولت سیزدهم بیان کرد: چیزی که من به آن معتقدم این است که استاندارانی که انتخاب می‌شوند هم باید نظر نمایندگان مجلس را لحاظ کنند و هم فردی آشنا به مسائل بومی منطقه و خوشنام باشند تا بتواند کار را آنچنان که باید انجام دهند. حمایت مردمی از استاندار یک اصلی است که نشان از مردمی بودن دولت دارد و یکی از شاخص هایی هم که رهبری هم بر آن تاکید دارند این است که دولت مردمی و در بین و همراه مردم باشد.

او با اشاره به لزوم روحیه انتقاد پذیری در دولت، بیان کرد: اگر نقد عالمانه و مشفقانه باشد دولت باید از آن استقبال کند. 

کنعانی مقدم درباره برخی انتقاداتی که نسبت به حضور وزرای حسن روحانی در دولت سیزدهم مطرح می‌شود بیان کرد: معتقدم که اگر قرار است دولت کار آمد و فراجناحی باشد، می تواند از وزرای کارآمد دولت قبلی استفاده کند و این نشانه خوبی مبنی بر فراجناحی بودن دولت است. اگر مدیری کارآمد است باید بدون توجه به گرایشات فکری و سیاسی او در دولت حضور داشته باشد و این انتخاب  امتیاز خوبی برای دولت آقای رئیسی محسوب می‌شود.

فعال سیاسی اصولگرا گفت: کارمندان دولت باید گوش شنوایی برای گوش دادن به انتقادات داشته باشد و امکاناتی را آماده کنند که نقدهای مردم به گوش دولت برسد؛ همچنین باید پاسخ مناسبی به انتقادات داده شود؛ زیرا اگر به نقد پاسخ مناسب داده نشود از مسیر خود منحرف می‌شود و سم مهلکی برای مدیر خواهد بود، زیرا نقد بی پاسخ مانده عملا انسدادی در مسیر اجرایی مدیر ایجاد خواهد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ساز وکار نقد باید در کشور ایجاد شود و رسانه‌ها  به خصوص صدا و سیما باید نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنند و نقدها باید از رسانه ملی پخش شود. در عین حال هم باید از مسئولان بخواهند که در صدا و سیما به این انتقادات پاسخ دهند، یعنی یک مسیر دو طرفه باشد؛ این باعث تقویت مسیر حکمرانی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما