شناسهٔ خبر: 49639482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعزام ۴۰ موکب از قزوین به عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: ۴۰ موکب از استان برای خدمت رسانی به زائران اربعین به عراق اعزام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،طاهرخانی رئیس ستاد بازسازی عتبات  عالیات استان گفت: ۴۰ موکب شامل ۷۰۰ نفر برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به عراق اعزام می‌شوند.
 
وی اضافه کرد: این موکب‌ها در قالب چهار قرارگاه کربلا، نجف، طریق و مسیب فعالیت خواهند داشت که بازه زمانی حضور موکب‌ها در کشور عراق از دهم تا بیست و سوم ماه صفر تعیین شده است.
 
طاهرخانی توضیح داد: هزینه موکب داران بر عهده خود آنهاست و از طریق کمک‌های مردمی هم هزینه خدمت رسانی به زائران تأمین می‌شود.

به گفته طاهرخانی، این موکب‌ها دارای پروانه و مجوز از سوی ستاد بازسازی عتبات  عالیات هستند،  فعالیت موکب‌ها حین انجام وظیفه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اگر عملکرد موکبی در این ارزیابی‌ها قابل قبول نباشد نسبت به حضور این موکب در اربعین حسینی سال آینده، تجدید نظر می‌شود.
 
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه باید همه موکب داران و خادمان واکسن کرونا را تزریق کرده باشند، با همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی همه خادمان دز اول واکسن را تزریق کرده اند و تا ۹۰ درصد موکب‌ها هم تا قبل از اعزام دز دوم را دریافت می‌کنند.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات  عالیات استان قزوین خاطر نشان کرد: همه موکب‌ها و افرادی که برای خدمت رسانی به کربلا اعزام می‌شود ۷۲ ساعت قبل از پرواز باید آزمایش پی سی آر را انجام دهند که این کار بدون هزینه برای این افراد انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما