شناسهٔ خبر: 49638490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۷۰۰ خادم در قالب ۴۰ موکب از استان قزوین به اربعین اعزام می‌شوند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: از استان قزوین ۷۰۰ خادم در قالب ۴۰ موکب دارای پروانه به سفر اربعین اعزام می‌شوند، لازم است موکب‌داران و خادمین دو دوز واکسن خود را دریافت کرده باشند و ۷۲ ساعت پیش از پرواز تست پی‌سی‌آر دهند، تاکنون ۹۰ درصد خادمان دو دوز واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی طاهرخانی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین، در نشست خبری که صبح امروز در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: سفر اربعین با محدودیت زیادی روبه‌رو شد و توفیق زیارت با تعداد بسیار اندکی همراه شد و جمعا ۶۰ هزار نفر مجوز سفر را دریافت کردند.

وی ادامه داد: برای موکب‌های استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شد و به ستاد عتبات عالیات اختصاص پیدا کرد، اما مرز زمینی بسته است و همان موکب‌ها نیز باید به‌صورت هوایی بروند و بسیاری از موکب‌ها امکان انتقال تجهیزات خود را ندارند و قرار شد این موکب‌ها برای خدمت و کمک به دیگر موکب‌ها اعزام شوند.
این مسؤول عنوان کرد: از استان قزوین حدود نیمی از مواکب ثبت شده یعنی ۴٠ موکب برای خدمات‌رسانی به زائرین آماده اعزام شدند و قریب به ۷٠٠ نفر سهمیه اختصاص داده شد تا مواکب، خادمان و تجهیزات خود را منتقل کنند.
وی بیان کرد: 4 قرارگاه کربلا، نجف، طریق و مسیب، قرارگاه‌های استان قزوین هستند که در مکان‌های مشخص مستقر شده و خدماتی ارائه می‌کنند.
طاهرخانی خاطرنشان کرد: صفر تا صد هزینه سفر موکب‌ها بر عهده خود مواکب و خادمان است.
وی تصریح کرد: صلاحیت و مجوز موکب‌ها توسط ستاد عتبات عالیات در کارگروه ویژه تعیین می‌شود و ارائه خدمت توسط موکب‌ها نیز توسط ستاد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
این مسؤول ابراز کرد: موکب‌ها امسال با شرایط و وضعیت جدیدی روبه‌رو شدند و باید خلاقیتی برای اعزام و خدمت‌رسانی داشته باشند.
طاهرخانی اعلام کرد: همه موکب‌داران و خادمین باید دو دوز واکسن کوید ۱۹ را تزریق کرده باشند، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هر کدام از خادمان که واکسن نزده بودند، دوز اول را دریافت کردند. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ادامه داد: تاکنون ۹۰ درصد خادمان دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند، هم‌چنین ۷۲ ساعت قبل از پرواز نیز باید خادمان آزمایش پی‌سی‌آر داده و نتیجه منفی آن را همراه داشته باشند که این آزمایش نیز با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.
وی پیرامون ادعای ثبت‌نام سفر اربعین توسط برخب موکب‌ها اظهار کرد: تنها موکب‌های دارای پروانه می‌توانند خادم اعزام کنند، لذا این موکب‌ها خادمان خود را معرفی کرده و در حال اخذ ویزا هستند و ۷٠٠ خادم استان قزوین در قالب ۴٠ موکب مشخص شده‌اند و غیر از این هر ادعایی خلاف قانون است و هیچ موکبی نمی‌تواند خارج این اعزام داشته باشد، لذا مردم به تبلیغات و ادعاهای مطرح شده اعتنا نکنند.
انتهای پیام/

نظر شما