شناسهٔ خبر: 49623678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه در نشست ستاد ملی کرونای استان خبر داد:

آمار بستری‌های کرونایی در کرمانشاه روند نزولی پیدا کرده‌است

استاندار کرمانشاه با اعلام این‌که آمار بستری‌های کرونایی در استان کرمانشاه سیر نزولی پیدا کرده است، تاکید کرد که تسریع در این روند کاملا به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراجعه سریع‌تر افراد برای واکسیناسیون بستگی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا کرمانشاه، به نقل از خبرگزاری استانداری کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» روز شنبه در نشست ستاد ملی کرونا به ریاست معاون اول رئیس جمهور گفت: بر اساس آمارها، استان کرمانشاه به قله پیک پنجم رسیده و اکنون آمار بسترها سیر نزولی به خود گرفته است. 

وی گفت: متاسفانه به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی استان کرمانشاه در رتبه ۲۷ کشور قرار دارد و با توجه به این شرایط، این سیر نزولی، حالتی آهسته و لاکپشتی پیدا خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه تاکید کرد: از مردم انتظار داریم با رعایت پروتکل‌ها اجازه ندهند کرمانشاه در رتبه آخر قرار بگیرد و شرایط بدی برای ما رقم بخورد.

وی در ادامه پیرامون روند واکسیناسیون در استان نیز اعلام کرد: اکنون حدود ۵۰ درصد جمعیت استان دُز اول و ۲۳ درصد نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و حدود ۲۰۰ هزار دُز نیز ذخیره واکسن داریم.

بازوند گفت: واکسیناسیون اکنون به صورت ۲ شیفت در حال انجام است و در صورت نیاز، ظرفیت برقراری شیفت سوم را هم داریم.

وی با تاکید بر ضرورت مراجعه افراد برای تزریق واکسن، عنوان کرد: بسیار محتمل است که ستاد ملی کرونا به زودی مصوبه‌ای را در این زمینه تصویب کند و دریافت برخی خدمات ضروری را منوط به ارائه کارت واکسن نماید.

۹ شهرستان استان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه نیز به ایرنا گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۹ شهرستان استان از امروز شنبه (۲۷ شهریور) همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

«مهدی محمدی» افزود: براساس این گزارش شهرستان‌های اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل‌ذهاب، سنقروکلیایی، کرمانشاه، گیلانغرب و هرسین همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.  

وی اظهار داشت: شهرستان های ثلاث باباجانی، دالاهو، کنگاور، صحنه و قصرشیرین هم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، در رنگ بندی ۱۴ شهریور ماه جاری ۱۲ شهرستان اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب، سنقروکلیایی، کرمانشاه، گیلانغرب، هرسین، کنگاور، صحنه و قصرشیرین در وضعیت قرمز و ۲ شهرستان دالاهو و ثلاث باباجانی هم در وضعیت نارنجی قرار داشت.

هم‌اکنون یک هزار و ۴۰۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند که از این تعداد ۲۳۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۵۹ نفر هم وخیم است.   

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۳۸۱ نفر رسیده است.  

نظر شما