شناسهٔ خبر: 49616755 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

فواید "بِه" برای سلامتی

صاحب‌خبر -

میوه "بِه" نیز مانند بسیاری از میوه های دیگر، سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین های A، B، C، فیبر خوراکی و همچنین املاح و مواد معدنی مانند پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم است و این در حالیست که این میوه چربی کمی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از "هلث بِنفیتز تایمز"، چند نمونه از فواید این میوه پرخاصیت و با ارزش غذایی بالا به شرح زیر است:

۱. کمک به گردش خون و سلامت مو
این میوه حاوی مقدار زیادی مواد معدنی مانند آهن، مس و روی است. این سه ماده معدنی به همراه سایر عناصر کمیاب، برای تولید گلبول های قرمز خون ضروری هستند زیرا هنگامی که تولید گلبول های قرمز خون در بدن زیاد است، گردش خون در بدن افزایش می یابد که این به معنای حمل اکسیژن بیشتر در سراسر بدن است. این امر باعث افزایش جریان خون در پوست بدن و پوست سر می شود که می تواند سلامت فولیکول های مو را افزایش داده و رشد موها را تحریک کند.

۲. کمک به کاهش وزن
بهبود هضم غذا یکی از بهترین راه ها برای کاهش وزن و تضمین متابولیسم سریع است که دستگاه‌های بدن را بهینه نگه می دارد. مانند میوه های دیگر "به" نیز فیبر غذایی بالایی دارد، اما میزان قابل توجه فیبر خوراکی در این میوه به این معنی است که با مصرف "به"، دستگاه گوارش کارآمدتر و منظم تر کار می کند و این امر به نوبه خود باعث بهبود سلامت دستگاه گوارش و کاهش اضافه وزن می شود.

۳. کمک به پیشگیری از سرطان
سرطان یکی از بیماریهای شایع در عصر اخیر است، بنابراین هر چیزی که بتواند شانس ابتلا به این بیماری را کاهش دهد معمولاً بسیار محبوب می شود. میوه "بِه" حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها، مانند ترکیبات فنولیک و فیتونوترینت است که در خنثی سازی و همچنین از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن بسیار موثر هستند. رادیکالهای آزاد در واقع محصولات جانبی خطرناک متابولیسم سلولی هستند که ممکن است باعث جهش یا مرگ سلول های سالم شوند. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در میوه "بِه" به طور مستقیم با کاهش احتمال ابتلا به انواع مختلف سرطان ارتباط دارد.

۴. کمک به سلامت پوست
این میوه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین است که برای حفظ سلامت و جوانی پوست بسیار مفید هستند.
آنتی اکسیدان ها به از بین بردن آسیب ناشی از رادیکال های آزاد به سلول های پوست کمک می کنند و بنابراین باعث کاهش چین و چروک های صورت شده و لکه ها را از بین می برند و از پوست در برابر تاثیرات اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند.

۵. کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن
همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، این میوه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است اما ویتامین های دیگر مانند ویتامین C و E موجود در این میوه نیز به طرق مختلف به تقویت سیستم ایمنی انسان کمک می کنند. به عنوان مثال ویتامین C به سیستم ایمنی کمک می کند تا گلبول های سفید خون را افزایش دهد که اولین خط دفاعی در برابر عوامل بیماری زا، ویروس ها و باکتری های بدن هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما