شناسهٔ خبر: 49596440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مهارت‌گرایی‌؛ راه برون‌رفت از معضل اشتغال/ پارک اقتصاد دیجیتال در دامغان ایجاد شود

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان سمنان گفت: راه برون‌رفت از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات مربوط به اشتغال، مهارت‌گرایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدحسین شاهچراغ، مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان سمنان به همراه  رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران شهرستان دامغان، پیرامون وضعیت آموزش‌های مهارتی در این شهرستان، با حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان امام جمعه دامغان دیدار و گفت‌وگو کردند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان سمنان اظهار کرد: در استان سمنان، ۱۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای داریم که سه مرکز شامل مراکز خواهران و برادران دامغان و مرکز ارتقای مهارت نیروی کار شهرک صنعتی در دامغان قرار دارند.

شاهچراغ  با بیان اینکه راه برون‌رفت از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات مربوط به اشتغال، مهارت است، افزود: باید ذائقه جامعه را از مدرک‌گرایی به مهارت‌گرایی حرکت دهیم و این رویکرد اصلی ما در برنامه‌ریزی‌های ترویجی و آموزشی خواهد بود.

وی طرح ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در دامغان به منظور تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از ظرفیت دامغانی‌های مقیم مرکز، برگزاری نماز جمعه در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران دامغان و تجلیل از مهارت‌آموختگان شاغل از طریق طرح و تصویب در شورای فرهنگ عمومی شهرستان را پیشنهاد داد و خواستار همکاری امام جمعه دامغان در زمینه ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی شد.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توسعه یابد

حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان، امام جمعه دامغان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهم جامعه موضوع اشتغال است، خاطرنشان کرد: برای تغییر نگرش به موضوع اشتغال، نیاز به تقویت جایگاه فنی وحرفه‌ای در سطح جامعه داریم و دولت مردمی نیز باید نگاه توسعه‌ای به آموزش‌های فنی وحرفه‌ای داشته باشد.

وی گره خوردن فنی و حرفه‌ای به بازار کار را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: باید علاوه بر تامین نیاز بازار کار به نیروی متخصص و ماهر، بازار داخلی و خارجی را نیز برای مهارت‌آموختگان با رایزنی‌های لازم فراهم کرده و در صورت وجود نقص قانونی، از نمایندگان مجلس کمک گرفت.

امام جمعه دامغان اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای نگرش به شغل را از مدرک علمی و حوزوی بیرون آورده و متوجه مهارت و تخصص می‌کند.

مهدی زینتی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران دامغان نیز در این دیدار با بیان اینکه ۹۵ حرفه در ۱۰کارگاه آموزشی این مرکز به مهارت‌آموزان ارائه می‌شود، گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، یک هزار و ۵۵۰ نفر  به صورت مجازی و حضوری از طریق این مرکز آموزش‌های مهارتی را فراگرفته‌اند.

وی همچنین ایجاد کارگاه صنایع چوب و توسعه کارگاه آسانسور را از جمله برنامه‌های مهم توسعه‌ای مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای برادران دامغان، عنوان کرد.

سمیرا خلیل‌نژدای، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران دامغان نیز در این نشست از ارائه آموزش‌های مهارتی به یک هزار و ۱۸۷ نفر از ابتدای سال ۹۹ تاکنون خبرداد و افزود: پنج کتاب توسط مربیان این مرکز تألیف و در نوبت چاپ و انتشار قرار دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

نظر شما