شناسهٔ خبر: 49594935 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انجمن علمای بیروت؛

مقاومت لبنان با کمک ایران محاصره اقتصادی آمریکا را شکست داد

انجمن علمای بیروت ارسال سوخت ایران به لبنان را معادله مقاومت، عزت و کرامت ملی ‎دانست و اعلام کرد محاصره اقتصادی آمریکا با ارسال سوخت شکسته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، انجمن علمای بیروت در بیانیه‌ای از اعزام کشتی‌های حامل سوخت از ایران تشکر کرد و آن را معادله مقاومت، عزت و کرامت ملی دانست و اعلام کرد حصار اقتصادی آمریکا علیه لبنان با کمک جمهوری اسلامی ایران شکسته شد.

ساعاتی پیش شبکه تلویزیونی المنار لبنان از ورود تانکر‌های سوخت ایران از مرز سوریه به خاک لبنان خبر داد. با ورود این کاروان مردم شهر بعلبک در میان جوی امنیتی و حفاظتی به شادی پرداخته و آن را جشن گرفتند.

انجمن علمای بیروت در بیانیه خود با قدردانی از حمایت‌های ایران از مردم لبنان تأکید کرد: ایران در شرایطی که خود از تحریم‌های ظالمانه آمریکا رنج می‌برد، با اتخاذ مواضعی شجاعانه، برادرانه و انسانی در کنار مردم لبنان که در سخت‌ترین شرایط زندگی و مشکلات بی‌سابقه قرار دارند، ایستاد و برای کاهش رنج مردم ما تلاش کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: مگر لبنان یک کشور عربی نیست؛ امیدوار بودیم که برادران عرب به کمک ما بیایند و خود را کنار نکشند و ما را با رنج و مشکلات رها نکنند.

انجمن علمای بیروت در بیانیه خود اعلام کرد: آنچه مقاومت در زمینه وارد کردن سوخت و به منظور رهایی مردم لبنان از مشکلات انجام داد، به درستی آزادی اقتصادی محسوب می‌شود، زیرا محاصره را شکست داد و لبنان را وارد معادله مقاومت، عزت و کرامت ملی برای حفاظت از امنیت و اقتصاد خود کرد.

بیشتر بخوانید:

ورود کاروان سوخت ایرانی به بعلبک و استقبال مردم لبنان + فیلم
تانکر‌های سوخت ایران به لبنان رسید

در همین حال علی حمیه، وزیر حمل و نقل لبنان با قدردانی از ایران، واردات سوخت از ایران توسط حزب الله را عامل در هم شکسته شدن محاصره آمریکا علیه لبنان عنوان کرد.

«نصر الشمری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق نیز در حساب رسمی خود در توئیتر در واکنش به رسیدن تانکر‌های سوخت ایران به لبنان اعلام کرد: ایران متحدی نیرومند و صادق است.

انتهای پیام/

نظر شما