شناسهٔ خبر: 49592569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

همزمان با سراسر کشور و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران؛

انتخابات نمادین انجمن اولیا و مربیان استان در تنکابن برگزار شد

صبح امروز همزمان با سراسر کشور و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، انتخابات نمادین انجمن اولیا و مربیان استان در تنکابن برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علیرضا سعدی پور» مدیرکل آموزش و پرورش مازندران که با همراهی منصورکیایی معاون آموزش ابتدایی و قرائی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان مازندران، در انتخابات نمادین انجمن اولیا و مربیان استان در تنکابن حضور داشت با اشاره به اینکه انجمن اولیا و مربیان از ارکان مدرسه است، خاطرنشان کرد: انجمن اولیا و مربیان بازوان پرتوان و اتاق فکر دستگاه تعلیم و تربیت است که باید از این ظرفیت عظیم در ارتقای آموزش و پرورش به درستی استفاده کرد.
وی به خانواده ها اطمینان داد: سلامت و تندرستی دانش‌آموزان و معلمان برای آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است، در همین راستا برای آغاز مطمئن سال تحصیلی، واکسیناسیون معلمان رو به اتمام و واکسیناسیون دانش‌آموزان در دست اقدام است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد: باید با خانواده ها و والدین به گفتگو بنشینیم و با گفتمان مناسب اولیای گرامی را قانع کنیم تا آموزشهای حضوری زودتر برقرار شود چراکه در آموزش غیرحضوری دچار یادگیری های از دست رفته می‌شویم و جبران آن سخت و دشوار است.
وی آموزش تدریجی در فضایی امن را رویکرد آموزش و پرورش استان در آغاز سال تحصیلی جدید برشمرد و اضافه کرد: مشارکت اولیا را برای توسعه عدالت آموزشی خواستاریم و بر ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی برای دانش‌آموزان دختر و پسر اصرار داریم.
سعدی پور با تأکید بر استمرار عدالت دیجیتال در سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: در سال گذشته با مشارکت مردم مازندران، خیرین، فرهنگیان و دلدادگان دستگاه تعلیم و تربیت توانستیم ۱۰۰ میلیارد تومان مشارکت جذب کرده و به تهیه ۳۳۰۰۰ ابزار آموزشی اقدام کنیم که در سطح کشور بی نظیر بود.
این مقام مسئول با اشاره به ایجاد سازوکارهای جدی برای نظارت، ارزیابی و پایش مناسب در سال تحصیلی پیش رو گفت: هرچند که معتقدیم آموزش حضوری منجر به ایجاد ارتباط عاطفی بین معلم و دانش‌آموز خواهد انجامید و نقش الگویی معلم پررنگ‌تر خواهد بود اما با توجه به شرایط موجود، آموزشها در مهرماه به صورت مجازی و الکترونیکی آغاز خواهد شد.
در ابتدای این جلسه محمد حسین قرائی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان مازندران با اشاره به شعار انجمن اولیا و مربیان در سال جدید با عنوان«مشارکت گسترده برای توسعه عدالت آموزشی» یادآور شد: نهاد خانه و مدرسه به‌عنوان دونهاد موثر در تربیت فرزندان باید مراقب باشند تا عادتِ «نرفتن به مدرسه» در وجود دانش‌آموزان نهادینه نشود.
وی در این مراسم که در دبستان «شهید گلی توانا» تنکابن برگزار شد، اضافه کرد: دونهاد خانه  و مدرسه هم مسئول رشد جسمی و هم مسئول رشد روحی و روانی فرزندان جامعه هستند.

نظر شما