شناسهٔ خبر: 49590156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روایت خبرنگار فارس از مراسم قرعه کشی مسکن ملی پردیس/ قیمت گذاری متفاوت براساس کیفیت واحدهای مسکونی

مشاور عالی مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: به واحدهای مسکن اقدام ملی بر اساس مرغوبیت واحدها ضریب داده شده و این تفاوت قیمت به طبقه، نور، کیفیت واحد، شمالی و یا جنوبی بودن مربوط بوده و به همین دلیل درجه بندی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، عصر روز گذشته مراسم قرعه کشی مسکن ملی در پردیس با حضور سید مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران پردیس، پیمان پیرفرشی عضو هیات مدیره و مشاور عالی مدیرعامل شرکت عمران پردیس، علی اصغر جاودانفر مدیر اجرایی مسکن مهر پردیس و بیش از یکصد نفر از متقاضیان مسکن ملی در سالن شماره ۲ کارگزاری مسکن مهر برگزار شد.

در این مراسم پیمان پیرفرشی، عضو هیات مدیره و مشاور عالی مدیرعامل شرکت عمران پردیس، ضمن تأکید بر شفاف بودن قرعه‌کشی برای مشخص شدن واحد‌ها اظهار کرد: فرآیند انتخاب واحد مسکونی را با توجه به واریزی و تکمیل ثبت نام توسط متقاضیانی که آورده خود را به بیش از ۸۰ میلیون تومان رساندند آغاز و دعوتنامه‌‌ انتخاب واحد بر همین اساس برای این افراد صادر می‌شود.

قیمت گذاری براساس کیفیت واحدهای مسکونی

وی با بیان اینکه برای رعایت عدالت در موضوع انتخاب واحدها، تجربه مسکن مهر را مدنظر قرار داده‌ایم، گفت: طبقه یک تا ۱۴ مسکن مهر در زمان انتخاب واحد هیچ تفاوتی قیمتی نداشت و این باعث اعتراض بسیاری از متقاضیان شد.

عضو هیات مدیره و مشاور عالی مدیرعامل شرکت عمران پردیس افزود: به همین دلیل با استفاده از کارشناسان رسمی دادگستری این فرآیند برای اولین بار در شهر پردیس اعمال شد که به واحدهای مسکن اقدام ملی بر اساس مرغوبیت واحدها ضریب داده شد و این تفاوت قیمت به طبقه، نور، کیفیت واحد، شمالی و یا جنوبی بودن بستگی دارد.

پیرفرشی با بیان اینکه این ضریب برای واحدهای اقدام ملی اعمال و مجموعاً در قرارداد هزینه ساخت لحاظ شده است، بیان داشت: واحد‌هایی را که در طبقات میانی هستند به عنوان واحد مبنا در نظر گرفته شده است و تیم کارشناسان رسمی باقی واحدها را بر همین مبنا ارزش گذاری کرده‌اند، طبق شیوه نامه مربوطه بیشترین افزایش قیمت ۱/۲۱ بالاتر و کمترین افزایش قیمت ۰/۷۶ بالاتر از قیمت واحد مبنا قیمت گذاری شده است‌.

تلاش برای افزایش وام بانکی

وی با اشاره به ارتباط مستقیم میزان پیشروی ساخت واحدها با آورده متقاضیان، گفت: به شدت به دنبال افزایش مبلغ وام هستیم و امروز با رایزنی‌های انجام شده این مبلغ به صورت قطعی به ۱۵۰ میلیون افزایش یافته است و برای اینکه فشار کمتری به مردم وارد شود تلاش می‌کنیم این مبلف بیشتر شود.

عضو هیات مدیره و مشاور عالی مدیرعامل شرکت عمران پردیس با تأکید بر اینکه میزان تکمیل آورده متقاضیان، زمان واریز در افزایش شانس متقاضیان برای انتخاب واحدی بهتر تأثیر دارد، ادامه داد: دسته بندی‌ها بر اساس تاریخ افتتاح حساب، مبالغ و زمان واریز آورده در غالب دستورالعمل سازمان دهی شده که به همین نسبت به افراد امتیاز بیشتر و یا کمتری داده شده است.

دسته بندی متقاضیان واحد مسکونی

پیرفرشی درباره نحوه دسته‌بندی متقاضیان افزود: متقاضیان در هر بلوک ۴۴ واحدی به چهار گروه تقسیم می‌شوند که گروه اول اجازه ۳ انتخاب دارند و در صورت عدم تمایل به پذیرفتن هر کدام یک انتخاب دیگر خواهند داشت‌ گروه دوم ۲ انتخاب و به علاوه یک و گروه سوم یک انتخاب و یک شانس مجدد و گروه چهارم فقط یک انتخاب خواهند داشت.

وی تصریح کرد: این انتخاب ها بر اساس قرعه کشی انجام و صورتجلسه می‌شود و نهایتاً این صورت جلسه به منزله انتخاب واحد است.

خرید و فروش واحدهای مسکونی ممنوع است

مشاور عالی مدیرعامل شرکت عمران پردیس با تأکید بر غیر قابل نقل‌ و انتقال بود مسکن اقدام ملی، گفت: خرید و فروش حتی با وکالتنامه و.. مشکل حقوقی ایجاد می‌کند و تا زمان ارائه قرارداد پیش فروش هر اقدامی باید بر بنای قانون انجام شود.

فرصت ۱۵ روزه برای تکمیل مبالغ واریزی

پیرفرشی در خصوص سقف آورده مساکن اقدام ملی بیان کرد: طبق شیوه نامه‌ها باید تا امروز ۱۶۰ میلیون تومان پرداختی توسط متقاضیان تکمیل می‌شد ولی برخی هنوز واریز نکرده‌اند، به همین دلیل امروز افرادی که این مبلغ را تکمیل کرده‌اند، صورتجلسه انتخاب واحدشان ثبت می‌شود و آن دست از متقاضیانی که آورده خود را تکمیل نکردند ۱۵ روز مهلت دارند تا این مبلغ را تکمیل و صورتجلسه را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: عرصه مسکن اقدام ملی مانند مسکن مهر ۹۹ ساله است و عرصه مسکن اقدام ملی می‌تواند واگذار شود و به دلیل اینکه این مساکن در بهترین نقطه پردیس ساخته شده پیش بینی می‌کنیم متقاضیان از ملکی شدن واحدهای خود استقبال می‌کنند.

هر متر مربع مسکن اقدام ملی حدود ۵ میلیون تومان

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: امکان پیش بینی تورم را نداریم و نمی‌توانیم قیمت دقیقی را اعلام کنیم اما به طور تقریبی قیمت تمام شده بخش ساخت واحدها در هر متر مربع حدود ۵ میلیون تومان پیش بینی می‌شود.

همچنین سید مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران پردیس در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تأکید رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در روند تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و طرح اقدام ملی تلاشمان را برای تسریع در تکمیل و تحویل این پروژه‌ها انجام داده و با استفاده از تجربیات بدست آمده در طرح مسکن مهر، انتخاب واحدهای طرح اقدام ملی را طی قرعه کشی و با حضور مالکان و به صورت شفاف انجام می‌دهیم.

وی گفت: انتخاب واحدها هر ۱۵ روز یکبار به طور مستمر انجام می‌شود تا تعیین تکلیف تمامی واحد‌های درحال ساخت در محل کارگزاری مسکن مهر در پردیس مشخص شود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم طی ۳ الی ۴ ماه آینده تمامی انتخاب واحدهای طرح اقدام ملی را در شهر پردیس انجام و دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشیم‌.

هدایت با بیان اینکه ۱۳ هزار واحد در طرح اقدام ملی پردیس در حال ساخت است، تأکید کرد: ۳ هزار واحد این طرح به صورت ثبت نامی و باقی واحدها به تعاونی‌هایی معتبر واگذار شده که انتخاب واحد این بخش برعهده تعاونی‌ها و مسؤولیت ما تنها در بخش ثبت نام است.

وی ابراز کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده طی دو سال آینده تمامی واحدهای طرح اقدام ملی به مالکان تحویل داده می‌شود و تاکنون فقط حدود ۴۰ نفر از متقاضیان به تعهدات مالی خود عمل نکرده‌اند و به زودی این افراد از لیست حذف و متقاضیان جدید جایگزین می‌شوند زیرا برای تکمیل واحدها نیاز به آورده متقاضیان داریم و افرادی که در مرحله اول موفق به ثبت نام نشدند جایگزین متقاضیان بدعهد می‌شوند.

طی این قرعه کشی برخی از متقاضیان به این نوع انتخاب واحد اعتراض داشتند و اعلام می‌کردند این عدالت نیست که افرادی که آورده خود را در بازه زمانی بیشتری نسبت به دیگر مالکان واریز کردند با یک‌ انتخاب و دیگران با دو، سه و چهار انتخاب بتوانند واحدهایی با متراژ و موقعیت بهتری را بدست آورند.

سوال دیگر متقاضیان قیمت متفاوت پروژه‌های اقدام ملی بود که پروژه‌ای با ۱۶۰ میلیون و پروژه دیگری با ۲۲۰ میلیون به مرحله انتخاب واحد می‌رسد.

قیمت تمام شده ساخت، محل، نوع سازه، مراحل ساخت، مَتریال ساخت، نصبیات، نوع قرارداد، زمان تکمیل، و... از دیگر سوالات متقاضیان بود که توسط مشاور عالی مدیرعامل شرکت عمران پاسخ داده شد.

اما‌به هرحال این نوع انتخاب واحد برای مسکن اقدام ملی مورد تصویب قرار گرفته است و متقاضیان باید شانس خود را برای تصاحب واحدی بهتر امتحان کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/

نظر شما