شناسهٔ خبر: 49588309 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نماینده مجلس از افزایش پولشویی در پوشش خیریه خبر داد

صباغیان گفت: مجلس همواره در تلاش بوده است که فعال باشد و تحولی در کشور ایجاد کند. تصویب برخی از قوانین نظیر قانون مالیات بر خانه‌های خالی، قانون مربوط به امنیت قضایی و مسئله هسته‌ای مؤید همین امر است؛ اما هنوز نسبت به انتظارات فاصله داریم و امیدواریم تا با آغاز فعالیت دولت جدید، اهداف پیش‌بینی شده محقق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران, محمدرضا صباغیان؛ نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی،  با بیان اینکه به طور کلی امور خیریه با همکاری مردم و کمک‌های مردمی سریع‌تر پیش خواهد رفت، گفت: کمک‌های مردم به مؤسسات خیریه نباید از چهارچوب قانون خارج شود و حاکمیت نیز باید به دقت بر روی آن نظارت کند.

 

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت مؤسسات خیریه در کشور، گفت: با در نظر گرفتن تمامی مزایای مؤسسات خیریه برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات کشور، این ظرفیت نباید باعث شود تا از نظارت بر عملکرد آنان غافل شویم.

 

 

صباغیان افزود: در حال حاضر به دلیل آن‌که متولیان زیادی نظیر بهزیستی، کمیته امداد، ناجا و سایر ارگان‌ها برای اعطای مجوز فعالیت به صندوق‌های مردمی و مؤسسات خیریه وجود دارد، نظارت دقیقی بر این نهادها انجام ‌نمی‌گیرد و همین تعدد متولی، کار نظارت و بازرسی را سخت‌تر می‌کند.

 

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس در خصوص لزوم نظارت بر فرآیندهای مالی ثمن‌های مردمی و مؤسسات خیریه اظهار داشت: این وضعیت موجب شده است که کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها طرحی را برای ساماندهی و نظارت دقیق‌تر بر این نهادهای مردمی تدوین و در دستور کار قرار دهد. ما از همه کارشناسان و صاحب‌نظران دعوت می‌کنیم تا برای غنی‌تر شدن این طرح، نظرات خود را به کمیسیون ارائه دهند.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد با راه‌اندازی یک سامانه برای نظارت مؤثر بر عملکرد و فرآیندهای مالی موسسات خیریه گام مهمی در جهت جلوگیری از پولشویی و برخی سوءاستفاده‌های مالی نظیر فرار مالیاتی در پوشش امور خیریه، برداشته خواهد شد.

 

صباغیان در پایان عملکرد مجلس یازدهم را انقلابی ارزیابی کرد و افزود: مجلس همواره در تلاش بوده است که فعال باشد و تحولی در کشور ایجاد کند. تصویب برخی از قوانین نظیر قانون مالیات بر خانه‌های خالی، قانون مربوط به امنیت قضایی و مسئله هسته‌ای مؤید همین امر است؛ اما هنوز نسبت به انتظارات فاصله داریم و امیدواریم تا با آغاز فعالیت دولت جدید، اهداف پیش‌بینی شده محقق شود./ SNN

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما