شناسهٔ خبر: 49586267 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس جمهور عازم تاجیکستان شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش در صدر هیئت بلند پایه سیاسی و اقتصادی به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، تهران را به مقصد دوشنبه پایتخت تاجیکستان ترک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ در مراسم بدرقه رئیس جمهوری کشورمان، معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از وزرا حضور داشتند.
رئیس جمهور را در سفر به تاجیکستان وزرای امورخارجه، نیرو، تعاون کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همراهی می‌کنند.

<div id="video-display-embed-code_6989503"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3222295/6989503?width=400&height=300"></script></div>


این اولین سفر خارجی آقای سید ابراهیم رئیسی پس از انتخاب بعنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس جمهور پیش از ترک تهران و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به اهمیت حضور هیئت جمهوری اسلامی ایران در اجلاس شانگ‌های، ارتباط با همسایگان و همچنین گفتگو با همتایان شرکت کننده در این اجلاس و ارائه مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد.

<div id="video-display-embed-code_6989429"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3222295/6989429?width=400&height=300"></script></div>


رئیس جمهور علاوه بر شرکت در اجلاس شانگ‌های، بصورت رسمی با استقبال همتای تاجیکی خود از این کشور دیدن و گفتگو‌ها و مذاکرات دوجانبه‌ای را با مقامات این کشور در خصوص همکاری‌های همه جانیه تهران و دوشنبه خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما