شناسهٔ خبر: 49584461 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

برای همکاری‌های منطقه‌ای بسیار اهمیت قائلیم

رئیس جمهور گفت: برای همکاری‌های منطقه‌ای بسیار اهمیت قائلیم و سازمان شانگهای یکی از سازمان‌های فعال برای همکاری‌های منطقه‌ای است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای سید ابراهیم رئیسی قبل از عزیمت به تاجیکستان به منظور حضور در اجلاس شانگ‌های در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سفر به تاجیکستان به دعوت آقای رحمان اف رئیس جمهور این کشور و به منظور حضور و شرکت در اجلاس شانگ‌های صورت می‌گیرد.

رئیس جمهور گفت: آسیا از خزائن مهم فرهنگ و تمدن بشری و جایگاه مدنیت منطقه آسیا در جای جای منطقه قابل بحث و مذاکره است و مسئله همکاری‌های کشور‌های منطقه و آسیایی از مسائل بسیار مهم محوری به شمار می‌رود.

آقای رئیسی افزود: ما برای همکاری‌های منطقه‌ای بسیار اهمیت قائلیم و سازمان شانگ‌های یکی از سازمان‌های فعال برای همکاری‌های منطقه‌ای است.

رئیس جمهور گفت: در این اجلاس اولین برنامه ما دیدار‌هایی است که با مسئولان عالی کشور‌های شرکت کننده اجلاس خواهیم داشت و هدف از شرکت در این اجلاس بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران و عمده‌ترین و محوری‌ترین آن‌ها نگاه‌های فرهنگی، اقتصادی است و تعامل اقتصادی که با کشور‌های آسیایی و کشور‌های منطقه‌ای خواهیم داشت.

آقای رئیسی افزود: در ادامه این سفر، دیدار دو جانبه با مقامات تاجیکستانی خواهیم داشت، با تاجیکستان ارتباط سیاسی و مناسبات اقتصادی داشته و داریم و زمانی دچار وقفه‌ای شد که با این سفر یک فصل جدیدی را با تاجیکستان رقم خواهیم زد.
از ترک تهران رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود پیش از ترک تهران گفت: سفر به تاجیکستان فصل جدیدی برای روابط میان ایران و تاجیکستان در مناسبات مختلف خواهد بود.

آقای سید ابراهیم رئیسی پیش از سفر به تاجیکستان افزود: در فصل جدید روابط ما با تاجیکستان، همکاری‌ها و مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مناسباتی خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: تاجیکستان مردمی مسلمان و متدینی دارد و ما با آنان، دین، فرهنگ و زبان مشترک داریم.

آقای رئیسی افزود: ارتباط ما با کشور‌های منطقه جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است و ارتباط با کشور‌های همسایه عموماً تاجیکستان در این سفر دنبال خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم در مجموعه مذاکراتی که انجام می‌شود مسئولین عالی کشور‌هایی که در این اجلاس شرکت می‌کنند تعامل بین کشور‌های آسیایی بیش از گذشته و قدم‌های بزرگتری برداشته شود.

آقای رئیسی تصریح کرد: در گام عملی در ارتباط با تاجیکستان، قرارداد‌هایی امضا خواهد شد و وزرایی که ما در خدمت آن‌ها هستیم با وزرای تاجیکستانی قرارداد‌هایی در حوزه‌های حقوقی و مسائل مختلف اقتصادی و کشاوزری امضا خواهند کرد که حتماً آنان باید همکاری بین مسئولین جمهوری اسلامی ایران و مسئولین تاجیکستانی را اجرایی‌تر و میدانی‌تر کنند.
 
آقای رئیسی با بیان اینکه با تاجیکستان همزبان و هم فرهنگ هستیم افزود: ارتباط با کشورهای منطقه و همسایه جزو اولویتهای ماست و روابط با تاجیکستان درهمین راستاست.
 
<div id="video-display-embed-code_423929" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/826162/423929?width=400&height=300"></script></div>

رئیس جمهور سپس با بدرقه معاون اول ریاست جمهوری برای شرکت در اجلاس همکاری های منطقه ای شانگهای تهران را به مقصد دوشنبه ترک کرد.
 
<div id="video-display-embed-code_423869" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/826162/423869?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما