شناسهٔ خبر: 43852756 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دولت جدید آمریکا باید اراده به تغییر را عملی کند

رئیس جمهور اعلام کرد: نتایج انتخابات آمریکا نه تنها نشاندهنده مخالفت جهان با سیاست‌های دولت کنونی امریکاست بلکه نشان داد ملل دیگر ازاین سیاست‌ها به ستوه امده اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای روحانی در بیستمین اجلاس شورای سران سازمان همکاری شانگ‌های که به صورن ویدئو کنفرانس در حال برگزاری است افزود: این انتخابات نشان داد کشوری که با زبان زور با دیگر ملل سخن گوید نشان می‌دهد سیاست خارجی آن راه خود را گم کرده است و دولت جدید باید اراده به تغییر را عملی سازند و آن بازگشت به قانون مداری و احترام به حقوق ملت هاست.

رئیس جمهور در ادامه بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربیاتش در مبارزه با گروه‌های تروریستی به کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های تاکید کرد.

آقای روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به سال‌ها تجربه اش در مبارزه گسترده با گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق آمادگی خود را برای هرگونه اقدام و مبارزه علیه جریان‌های تروریستی و افراط گرایی اعلام می‌کند.

رئیس جمهور افزود: هر چند در ابتدای سال جاری میلادی یکی از بزرگترین فرماندهان جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم؛ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از جانب بوجود آورنده و حامی اصلی جریان‌های تکفیری و تروریستی به طور ناجوانمردانه ترور شد و به شهادت رسید.

آقای روحانی تاکید کرد:، اما همچنان مصمم هستیم تا سرکوب کامل گروه‌های تروریستی و افراط گرایی و پایان دادن به اشغالگری بیگانگان به راه خود ادامه دهیم.

رئیس جمهور همچنین اعلام کرد: ایران با برخورداری از منابع غنی انرژی و دسترسی به دو دریای بزرگ منظقه، قادربه تامین نیاز‌های اصلی بسیاری ازکشور‌های منطقه و اعضای سازمان شانگ‌های است.

رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: ایران به عنوان همسایه دوکشور آذربایجان و ارمنستان از تصمیم اخیر مقامات دو کشور برای پایان دادن به درگیری‌های نظامی ابرازخرسندی می‌کند وامیدوار است دو کشور اختلافات خود را حل وفصل کند.
رئیس جمهور در ادامه بر تشکیل جبهه‌ای واحد برای فائق آمدن بر مشکلات ناشی از سیاست‌های یکجانبه گرایی و نادیده گرفتن نهاد‌های بین المللی تاکید کرد.

آقای روحانی گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا و تاثیرات آن بر معیشت مردم، سیاست یکجانبه گرایانه و نادیده گرفتن احترام به حقوق و نهاد‌های بین المللی از سوی آمریکا، تلاش مضاعف کشور‌های هم اندیش را در سطح جهان برای تقویت همکاری و تشکیل جبهه‌ای واحد برای فائق آمدن بر هر دو چالش بیش از پیش ضروری ساخته است.

رئیس جمهور افزود: برای مقابله با چالش مشترک همه گیری کووید ۱۹ نیاز به اتخاذ به یک رویکرد واحد و منسجم از سوی کشور‌های سازمان همکاری شانگ‌های در هماهنگی با سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی برای اطمینان از دسترسی کامل، آزادانه و منصفانه مردم منطقه و جهان به خدمات بهداشتی و تجهیزات پزشکی با هدف مقابله بهتر با این بیماری وجود دارد. رئیس جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران کمک‌های انساندوستانه خود را برای بهبود شرایط در برخی از کشور‌های منطقه ارائه کرده است.
<div id="video-display-embed-code_327969" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/803999/327969?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما