به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی و آموزش و پرورش خراسان جنوبی،محمدعلی واقعی اظهار کرد: روندهای جهانی در مورد بازگشایی مدارس و شیوه فعالیت آنها، بیانگر تمایل شدید جوامع به شروع و گسترش آموزشهای حضوری برای دانش آموزان است و امروزه بسیاری از کشورها در این جهت حرکت کرده و روند بازگشایی مدارس را آغاز کرده اند.
وی ادامه داد: مطالعات نشان میدهد حضور دانش آموزان در مدرسه، نقش معلم در تربیت و یادگیری و تأثیر تعلیم و تربیت حضوری در دانش آموزان، بیبدیل و غیرقابل جایگزین است و افت تحصیلی آشکار و پنهان ناشی از توقف آموزشهای حضوری، قابل توجه بوده و ممکن است در آینده نتایج و آثار جبران ناپذیری بر دانش آموزان، نظام آموزشی و جامعه در ابعاد مختلف بگذارد.
نماینده وزیر آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که استمرار تعطیلی مدارس بر وجوه دیگر شخصیت کودکان و نوجوانان که مرتبط با مقوله تربیت و یادگیری است، تأثیر منفی دارد، اضافه کرد:تبعاتی چون تأخیر در روند جامعه پذیری نوجوانان و اجتماعی شدن آنها، تغییر در سبک زندگی و الگوهای رفتاری، کم تحرکی و فعالیت بدنی اندک، استفاده زیاد از تلفن همراه و حضور در فضای مجازی و ابعاد دیگری از پیامدهای سوء توقف آموزشهای حضوری بر دانش آموزان است.
به گفته واقعی، راهبری بازگشت به آموزش های حضوری مدارس بهصورت آرام و تدریجی و بهبود کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی و کاربرد اقتضایی روشهای ترکیبی (حضوری و غیرحضوری) در فرآیند یاددهی و یادگیری، از اهداف اصلی این بخشنامه ذکر شده است.
شما می توانید بخشنامه «الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کرونا»را از اینجا مشاهده کنید.