شناسهٔ خبر: 49572572 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری کارگاه آموزش دلفین نگری در قشم

کارگاه آموزش دلفین نگری با حضور ۳۰۰ قایقران اسکله های گردشگری قشم آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،مهدی زارعی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم  با اشاره به برگزاری کارگاه دلفین نگری در قشم گفت: در این کارگاه رعایت فاصله هنگام بازدید از دلفین ها ، سرعت مجاز ، خوراک ندادن ، برقرار نکردن تماس و پرهیز از شنا با دلفین ها و مدیریت زباله در آبهای پیرامون جزیره قشم، بمدت 2 ماه آموزش داده می شود.

 زارعی افزود: قایقرانان روستای شیب دراز ، اسکله های گردشگری کندالو و هنگام در این کارگاه ها آموزشی حضور دارند و  افرادی که در این دوره ها شرکت نکنند در آینده حق فعالیت در زمینه گردشگری دریایی را نخواهند داشت.

ضوابط دلفین نگری برگرفته از استانداردهای بین المللی و مطابق با آخرین دست آوردهای علمی، با بهره گیری از متخصصان بین المللی حوزه پستانداران دریایی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) است.

حد فاصل جزيره قشم و سواحل غربي جزيره هنگام ، بعلت حضور بيشترين دلفين ها در آب هاي اطراف جزیره قشم ، به خليج دلفين ها شهرت دارد .

دلفين هاي بيني بطري بطور دائم ، و گونه گوژپشت و ديگر پستانداران به صورت مهاجر در اين منطقه مشاهده مي ‌شوند.
برنامه حفاظت و حمايت از خليج دلفين ها از سال 1389 آغاز شده و در سال 1391 به عنوان اثر طبیعی در فهرست آثار ملی سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ا

نظر شما