شناسهٔ خبر: 49572160 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اسلامی در جمع خبرنگاران:

به قانون اقدام راهبردی مجلس پایبندیم

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: دیدار اخیر با رافائل گروسی گام اولیه‌ای برای جلوگیری از ایجاد اشکال در روند برنامه هسته‌ای کشور بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران پس از حضور در نشست فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: تعدادی از دوربین‌های مراکز هسته‌ای متاثر از تعهد برجام نصب شده بود و در عملیات اخیر تروریستی نیز برخی از دوربین‌ها آسیب دید که شامل دوربین‌های پادمانی هم بوده است.

وی ادامه داد: اتفاقات مذکور منجر شده بود تا دو گزارش فوق العاده سخت گیرانه و مخرب علیه کشور منتشر شود که در نتیجه آن، برای رفع ابهام و شفاف‌سازی ملاقات و دیداری با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: دیدار اخیر با رافائل گروسی گام اولیه‌ای برای جلوگیری از ایجاد اشکال در روند برنامه هسته‌ای کشور بود.

اسلامی تصریح کرد: به عنوان یک برنامه فوری، رساندن سقف تولید نیروگاه‌های هسته‌ای به ۸ هزار مگاوات را در دستور کار داریم که افزون بر تعهدات پادمانی، مکلفیم شفاف سازی را انجام دهیم.

وی گفت: به گونه‌ای مدیریت خواهیم کرد و ادامه خواهیم داد که هیچ گونه ابهامی در برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز و مطابق مقررات برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وجود نیاید و تعهدات برجامی نیز بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

<div id="video-display-embed-code_14725690"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7894964/14725690?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما